hidup bermadu bukan berebut kasih

Page 5 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  azie on Tue Aug 04, 2009 6:03 pm

daeim wrote:ade la tali kipas SBK org tu....putus lak mlm kita g BBQ kat Bagan Lalang.....ingatkan x dtg sbb kat Jakarta ke Bangkok ntah...tiba2 nak dtg lak.....tup tup...tali kipasnya putus...ekekekek...

sape la org tu yer..? eehehehe

-daeim-

ekekeeke...
tali kipas SBK???
macam pnh dgr dari mulut....
mulut saper ekk???

sis rinaz..
leh tolong jelaskan tak?? flower flower flower

azie
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 432
Age : 35
Location : Ipoh mali tarak sombong....
Job/hobbies : Ride...dan apa2 je lah yang best...
Registration date : 2009-05-12

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Tue Aug 04, 2009 6:16 pm

mulut lembek..ekekeke..

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 7:36 pm

Tips ini hanya sesuai dibaca oleh pakwe yang dah awek SAHAJA.
makwe anda berlaku curang? Jangan susah hati atau cuba bunuh diri, sebaliknya cuba lakukan tips ini:-


Pancitkan tayar kereta dia! Atau lebih baik calarkan, khas utk pakwe yg sayangkan kereta dia. kalau nak puas hati lagi, tolak kereta dia masuk gaung.

Rendam hand-phone dia kat lombong buaya Puchong. Jadi tak bleh laaa dia guna hand-phone utk mengatal dgn lelaki lain

Tampalkan poster disekeliling rumah dia. Tulis yg dia ni tak boleh dipercayai. Kalau dia pindah buat perkara yg sama di rumah barunya itu.

Koyakkan semua baju melawa dia dan tinggalkan baju burok dan usang. Kalau dia pergi dating pakwe dia mesti pikir dia orang miskin dan tak mampu nak beli baju

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Tue Aug 04, 2009 7:37 pm

hehehe...satu tips yg ringkas tapi padat..bleh la sapa2 nak praktikkan...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 7:43 pm

anda mau tips lagi hehehehehehe

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  antu_ride on Tue Aug 04, 2009 11:44 pm

daeim wrote:ade la tali kipas SBK org tu....putus lak mlm kita g BBQ kat Bagan Lalang.....ingatkan x dtg sbb kat Jakarta ke Bangkok ntah...tiba2 nak dtg lak.....tup tup...tali kipasnya putus...ekekekek...

sape la org tu yer..? eehehehe

-daeim-


kah...kah...kah....tu la...asik dok sibuk tali kipas org....tali kipas sendiri hilang x sedar....ekekkeke....amacam panas ke bang daeim tali kipas sbk putus?ekekkeke......

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Mucup on Wed Aug 05, 2009 10:36 am

ekekeke camana ar leh putus yer tali kipas SBK tur..hahahahahaaa..antu..antu..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Wed Aug 05, 2009 11:54 am

tali kipas SBK putus x panas..hehehe...sbb ade air-cond spare..no problem...muahahaha..sejuk je di sepanjang perjalanan...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  kunan on Wed Aug 05, 2009 11:56 am

mabukrider wrote:Nikmatnya bermadu
Hasil ciplak maburider untuk para wanita yg bakal mendapat payung emas

Apakah yang perlu dilakukan oleh seorang isteri sekiranya ditakdirkan menempuh alam poligami? Apabila suami telah menyatakan hasrat hati untuk berkahwin lagi, bermakna isteri perlu bersiap sedia untuk menerima kedatangan bakal madu. Bagaimanakah sikap isteri dalam menerima kedatangan madu ini?

Bagi sesetengah isteri, kedatangan ‘orang baru’ itu dinanti dengan dada berdebar-debar, dan ketika itu mulalah ia tidak lalu makan, tidak lena tidur dan
memikirkan perkara yang bukan-bukan. “Mungkin aku dah tidak secantik dulu…. Dah tak mengghairahkan lagi….” dan pelbagai persoalan seumpamanya bermain-main dalam
kotak fikiran.

Allah turunkan ayat mengharuskan poligami, jauh sekali hendak menganiayai kaum wanita. Sebenarnya, poligami adalah medan perjuangan yang besar untuk menundukkan nafsu pada diri wanita. Ketika itulah nafsu akan tertekan.

Bermadu terasa menyakitkan kerana nafsu meronta-ronta minta diturunkan kehendaknya. Sekiranya kita berjaya menundukkannya, barulah datangnya nikmat bermadu. Dan bersamanya datang nikmat beribadah, nikmat mengadu,
merintih dan menangis di hadapan Allah. Kita akan menangis, bukan kerana kesal berpoligami tetapi kerana kesal memandangkan selama ini kita lalai dengan nikmat Allah sehingga Allah menarik nikmat itu sedikit demi
sedikit, untuk diberikan kepada kita di Akhirat kelak.

Dalam menerima kedatangan madu yang merupakan orang baru dalam keluarga, isteri hendaklah berlapang dada. Kebanyakan ‘orang baru’ ini kurang tahu akan dunia rumahtangga yang baru dimasukinya. Isteri pertamalah
yang perlu mendidik madunya dalam soal ini. Contohnya, dia memberitahu madunya mengenai kesukaan suami mereka, mengenai penjagaan pakaian suami, masakan kegemaran suami, dan yang lebih penting bagaimana untuk ‘tackle’ masalah suami.

Perkara ini memang sulit untuk dipraktiskan kerana adakalanya isteri pertama khuatir madunya akan mengatasi dirinya. Sikap ini tidak sepatutnya ada.
Sebaliknya, fikirkanlah bagaimana untuk berganding bahu menghiburkan suami agar perjuangan suami di luar rumah berjalan lancar. Jika umpamanya kita tidak mampu memainkan peranan untuk membantu perjuangan suami,
biarlah madu kita mengambil peranan itu. Yang penting, kita sesama madu dapat saling membantu untuk memberi hiburan kepada suami. Inilah yang dikatakan cinta suami kerana Allah.

Bagaimana sekiranya isteri pertama kurang bijak dalam sesuatu perkara manakala madunya pula lebih tahu serba sedikit urusan rumahtangga? Dalam hal ini, isteri pertama perlulah mempunyai sifat tawadhuk dan berfikiran terbuka. terimalah pandangan madu sekiranya semua itu untuk kebaikan rumahtangga mereka.

Bagaimana pula sikap isteri kedua terhadap isteri pertama? Yang penting, jagalah hati madu. Ketika memberi pandangan, jangan sekali-kali memperlihatkan kelemahan si ‘kakak”. Dalam banyak hal, isteri kedua
hendaklah bersikap seperti murid kerana dia adalah orang yang baru hendak mengenali ahli keluarga suaminya. Jangan sekali-kali bersikap ego apabila si
‘kakak’ memberi nasihat. Merendah dirilah dengan banyak bertanya walaupun banyak yang kita telah tahu. Ini akan menimbulkan kemesraan.

Sekiranya kita nampak sesuatu kelemahan atau kesalahan pada ‘kakak’ kita, cubalah betulkan secara berhikmah kerana isteri pertama biasanya sangat sensitif dengan setiap perkataan dan perbuatan madunya. Jagalah hatinya.

Sesama madu hendaklah sentiasa bertolak ansur. Sekiranya madu kita payah hendak bertolak ansur atau beralah, kitalah yang perlu bermujahadah. Carilah
jalan yang boleh melembutkan hatinya. Misalnya, hadiahilah dia dengan sesuatu yang disukainya walaupun pada peringkat awal dia mungkin menolak. Ini memerlukan kesabaran yang bukan sedikit. manalah tahu, berkat kesabaran kita, dia berubah.

Isteri-isteri yang berpoligami sebenarnya tidak dapat lari daripada dilanda sifat resah, cemburu, pemarah atau buruk sangka sesama madu. Apa yang penting di
sini, pandulah perasaan itu mengikut syariat.

Untuk membuang terus segala sifat hati yang keji itu agak mustahil, tetapi kita boleh membendungnya. Kosongkan fikiran kita ketika perasaan itu datang, dan
isikan dengan memikirkan kebesaran Allah, tentang nikmat dunia yang tidak kekal, atau tentang mati yang belum tahu bila masanya. Fikirkanlah tentang dosa-dosa yang lalu dan selalu ingatkan bahawa ujian-ujian yang datang ini mungkin untuk menghapuskan dosa-dosa itu.

Sekiranya sifat-sifat hati yang keji itu dibiarkan subur, kita akan menjadi orang yang kecewa, pemarah tidak bertempat dan selalu menyimpan sakit hati samada
terhadap sesama madu atau terhadap suami. Jadilah kita orang yang tidak tenang dan gopoh gapah dalam bertindak.

Di samping itu, perkuatkan keyakinan bahawa Allah Maha Adil, supaya tidak timbul resah gelisah dengan takdir Tuhan yang menentukan kita bermadu. Banyakkanlah mengingati Allah ketika dilanda perasaan berkecamuk.
Berdoalah kerana ia adalah senjata yang paling ampuh ketika dilanda ujian.

“Ya Allah, satukanlah hatiku dan hati maduku. Lembutkanlah hati kami supaya dapat berbaik-baik. Ya Allah, tolonglah aku yang lemah ini……”

Akhir sekali, berserahlah kepada Allah kerana semuanya adalah urusan Allah, yang sudah tentu banyak hikmahnya.

emm..pandai betul si mabuk ni...aku sokong tulisan si mabuk ni..
itu bg yg kawin 2...
tapi mcm mana lau ada madu 3..????

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  kunan on Wed Aug 05, 2009 12:00 pm

Mucup wrote:yer la,aku tgu ah ..bila kita dah ada SBK..kita nak ajak awek x gi main coner daeim ekekeke..

aku risau tul, lau mucup main corner...lai mcm aje maksud nya tuh...hehehe

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Wed Aug 05, 2009 12:00 pm

lebih dr 2 kena tanya antu..heheh..dia mmg expert...artis la katakan..madu2 nie no hal laa..hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Mucup on Wed Aug 05, 2009 4:55 pm

ekekek tajuk bermadu ni hangat,apa kata daeim mu buka satu tajuk,lelaki di madukan pulak..contoh dah ada ni hahahahhaaa

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Wed Aug 05, 2009 5:04 pm

sapa2 laki tuh.? ekekek....bkn madu laa..laki tu bagus..bagi org lain share..ape la sgt..sharing is caring...at least bg org lain rasa brg baikkkkkkkkkkkkk....wakakakak..!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Mucup on Wed Aug 05, 2009 5:07 pm

ekekekeke..kira main-main kongsi2 la yer daeim...

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Wed Aug 05, 2009 5:31 pm

ya betulllll...!! tepat sama sekali..silakannnn...mari mari mari..mari kita tgk sapa yg kenaaaaa..!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Wed Aug 05, 2009 10:40 pm

ko pnya ayat mcm frust je daeim... crita lah sikit ko pnya frust 2 heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  antu_ride on Thu Aug 06, 2009 8:51 pm

daeim wrote:sapa2 laki tuh.? ekekek....bkn madu laa..laki tu bagus..bagi org lain share..ape la sgt..sharing is caring...at least bg org lain rasa brg baikkkkkkkkkkkkk....wakakakak..!!

-daeim-

barang baik...?ekekekeke....ader ke kat sini? rasanya semua dah lobos....ekekekek.....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Thu Aug 06, 2009 9:09 pm

aku je brang baik... sumpoh x kna cuit lagi... sunti tau tumit merah lag dn buntut xda lekuk hehehehe

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Mucup on Fri Aug 07, 2009 4:50 pm

langsung xder selera ku ekekekkee

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Fri Aug 07, 2009 4:55 pm

Mucup wrote:langsung xder selera ku ekekekkee

ko xde selera kat sapa weii.? antu ke mabuk..? heheheh

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Fri Aug 07, 2009 7:48 pm

abg mucup x try lagi ... sX kna mau terbalik mata hitam heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Fri Aug 07, 2009 7:58 pm

lagi minta utk di ulang sbb kurang paham...hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Fri Aug 07, 2009 8:13 pm

abg daeim pun stim jg ke heheheheh auww.............

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Sat Aug 08, 2009 11:19 am

eleh.....Mabukkk. ngata Daeim ja .....dia pun sama

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Sat Aug 08, 2009 6:58 pm

eL wrote:eleh.....Mabukkk. ngata Daeim ja .....dia pun sama


emmmm.... membela daeim nampak... ada apa2 ke ni.. heheheheeh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Sponsored content Today at 3:21 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum