hidup bermadu bukan berebut kasih

Page 3 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Tue Jul 28, 2009 11:44 am

satu dua tiga empat
lima enam tujuh lapan
sembilan sepuluh sebelas dua belas
tiga belas empat belas lima belas enam belas

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Mucup on Tue Jul 28, 2009 12:59 pm

hidup bermadu ni sebenarnya bagus,kita menolong kaum hawa dan juga ibu2 tgal,anak2 yatim,kan besar pahalannya tur,pada kaum hawa lak,redha je menerima poligami,payung emas menanti nya...apa kah kaum hawa tidak mahu menerima payung mas,aduuiisss..hidup di dunia x lama mana,so terima la payung mas itu..ekekeke

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Tue Jul 28, 2009 1:38 pm

Mucup wrote:hidup bermadu ni sebenarnya bagus,kita menolong kaum hawa dan juga ibu2 tgal,anak2 yatim,kan besar pahalannya tur,pada kaum hawa lak,redha je menerima poligami,payung emas menanti nya...apa kah kaum hawa tidak mahu menerima payung mas,aduuiisss..hidup di dunia x lama mana,so terima la payung mas itu..ekekeke



Mucup..... hang jgn pandai berkata ja ...... klu berani cuba hang bukti kan dulu ...... NIKAH lg 1....... br bole tau besar ke x besar nya pahalanya ......

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Mucup on Tue Jul 28, 2009 3:19 pm

ell ...tunggu kad jemputan yer,jgn tak datang lak nanti..ekekeke

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Tue Jul 28, 2009 3:26 pm

Tunggu hinggga ke tua pun lum tentu kad dr mucup sampai .....

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Tue Jul 28, 2009 4:21 pm

Mucup wrote:hidup bermadu ni sebenarnya bagus,kita menolong kaum hawa dan juga ibu2 tgal,anak2 yatim,kan besar pahalannya tur,pada kaum hawa lak,redha je menerima poligami,payung emas menanti nya...apa kah kaum hawa tidak mahu menerima payung mas,aduuiisss..hidup di dunia x lama mana,so terima la payung mas itu..ekekeke


woi mucup payung mas selamat ke? lak ni mas selamat dlam ISA lah heheheheehh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Tue Jul 28, 2009 5:28 pm

memang x selamat la mucup ......

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Thu Jul 30, 2009 5:35 pm

waduh waduh...El membutuhkan mucup dgn payung emasnya..?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  kunan on Mon Aug 03, 2009 11:37 am

Mucup wrote:hidup bermadu ni sebenarnya bagus,kita menolong kaum hawa dan juga ibu2 tgal,anak2 yatim,kan besar pahalannya tur,pada kaum hawa lak,redha je menerima poligami,payung emas menanti nya...apa kah kaum hawa tidak mahu menerima payung mas,aduuiisss..hidup di dunia x lama mana,so terima la payung mas itu..ekekeke

dalam sungguh kata mucup ni...untuk renungan kaum hawa...

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  kunan on Mon Aug 03, 2009 11:55 am

aku nak bagi pendapat cikit la tntg idup bermadu ni..
mmg betul..idup bermadu, si suami kena mampu dari segi zahir dan batin..dan juga dapat berlaku adil..
tapi pernak kah kita sebagai manusia berfikir sejenak....apakah kita sebagai makhluk dapat berlaku adil..???
emm, aku rasa tidak....
1) sebab jika si suami gi umah isteri tua dia 12 jam,maka adakah si suami dapat berada di rumah si bini muda tepat masa selama tempoh 2 jam..?
2) jika si suami meniduri isteri nya yg muda lebih lama,(ala biasa la tu..dh dpt baru, tentu la kena wt lam ckit)..apakah si suami juga dpt meniduri isteri tua selama tempoh meniduri bini muda...kalau lebih satu saat pon dh dikira x adil tu...emm..
3) jika si suami membelikan sesuatu benda sebab di minta oleh isteri tua, apakah dia x mahu beli kan untuk si bini muda..? dn si bini muda memiliki minat yg berbeza..tp si suami terpaksa belikan mengikut selera isteri muda, pastu rege nya plak mahal..haaaa..dah x adil tu...

Yang aku pasti, x perlukan keadilan dlm hidup berpoligami..
tapi yg penting adalah sikap BARTANGGUNG JAWAB..
kalau sikap ini tiada dlm diri si suami, usah kan berbini 4, berbini satu pon umah tangga jadi tunggang langgang dn lintang pukang...

emm..untuk para kaum hawa..fikir2 kan lh..
kebahagiaan bukan terletak pada bermadu atau tidak, tetapi terletak pada sikap bertanggung jawab sama ada si suami atau si isteri..

lau nak komen, sila lah...dan bersedia lah untuk mendengar kutbah yg lebih lanjut dari ustaz yg x bertauliah ni..hehehe Very Happy

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Mon Aug 03, 2009 1:26 pm

kunan wrote:aku nak bagi pendapat cikit la tntg idup bermadu ni..
mmg betul..idup bermadu, si suami kena mampu dari segi zahir dan batin..dan juga dapat berlaku adil..
tapi pernak kah kita sebagai manusia berfikir sejenak....apakah kita sebagai makhluk dapat berlaku adil..???
emm, aku rasa tidak....
1) sebab jika si suami gi umah isteri tua dia 12 jam,maka adakah si suami dapat berada di rumah si bini muda tepat masa selama tempoh 2 jam..?
2) jika si suami meniduri isteri nya yg muda lebih lama,(ala biasa la tu..dh dpt baru, tentu la kena wt lam ckit)..apakah si suami juga dpt meniduri isteri tua selama tempoh meniduri bini muda...kalau lebih satu saat pon dh dikira x adil tu...emm..
3) jika si suami membelikan sesuatu benda sebab di minta oleh isteri tua, apakah dia x mahu beli kan untuk si bini muda..? dn si bini muda memiliki minat yg berbeza..tp si suami terpaksa belikan mengikut selera isteri muda, pastu rege nya plak mahal..haaaa..dah x adil tu...

Yang aku pasti, x perlukan keadilan dlm hidup berpoligami..
tapi yg penting adalah sikap BARTANGGUNG JAWAB..
kalau sikap ini tiada dlm diri si suami, usah kan berbini 4, berbini satu pon umah tangga jadi tunggang langgang dn lintang pukang...

emm..untuk para kaum hawa..fikir2 kan lh..
kebahagiaan bukan terletak pada bermadu atau tidak, tetapi terletak pada sikap bertanggung jawab sama ada si suami atau si isteri..

lau nak komen, sila lah...dan bersedia lah untuk mendengar kutbah yg lebih lanjut dari ustaz yg x bertauliah ni..hehehe Very Happy

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  antu_ride on Mon Aug 03, 2009 2:13 pm

rasanya la....sebelum berpoligami tu kena faham maksud adil tu....adil tu bukan maksud sama.....adil tu bermaksud meletakkan sesuatu benda tu kena pada tempatnya...contohnya...songkok kita letak kat kepala....kasut kat kaki...tu baru adil....bukan masa or setubuh....setahu wa la... kalu bini no 1 size s tapi bini no 2 size M x kan sbb nak berlaku adil kena beli dua dua M or S....sbb? sbb nak bagi adil....tu bukan adil...tu bangang namanya sebab bini size M nak suh pakai baju size S....kan? mana ader dalam kitab adil tu kena sama....panjang lg kalau nak hurai bab poligami ni.....kira gini lah senang....saper ader soklan boleh tanya...nti wa tlg jawabkan....ekekkeke....walaupun wa seorang ustaz....tapi wa seorang yg beriman....ekekekke....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  kunan on Mon Aug 03, 2009 2:23 pm

hehehe..banyak la lu punya beriman..amin..
itu la pasal wa ckp kena bertanggung jawap..lau org tu tahu nk bertanggung jwp, maka dia akan tahu menilai apa yg sesuai dgn kehidupan kehidupan nya sebagai ketua dl umah tangga...lau hanya tahu nk berlaku adil, kawin sorang pon dh tentu x dpt diurus kalau x tahu mcm mana nak bertanggung jwb..hemmmm..ntah lah..bg wa terpulang pd pendapat masing selagi x kuar dari landasan yg telah di tetapkan.. Very Happy

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Mon Aug 03, 2009 2:46 pm

ppoottt...pppootttt.....chummm chummm chummm....tepi2 ketapi nak lalu atas landasan...ekekeke

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Mon Aug 03, 2009 5:12 pm

antu_ride wrote:rasanya la....sebelum berpoligami tu kena faham maksud adil tu....adil tu bukan maksud sama.....adil tu bermaksud meletakkan sesuatu benda tu kena pada tempatnya...contohnya...songkok kita letak kat kepala....kasut kat kaki...tu baru adil....bukan masa or setubuh....setahu wa la... kalu bini no 1 size s tapi bini no 2 size M x kan sbb nak berlaku adil kena beli dua dua M or S....sbb? sbb nak bagi adil....tu bukan adil...tu bangang namanya sebab bini size M nak suh pakai baju size S....kan? mana ader dalam kitab adil tu kena sama....panjang lg kalau nak hurai bab poligami ni.....kira gini lah senang....saper ader soklan boleh tanya...nti wa tlg jawabkan....ekekkeke....walaupun wa seorang ustaz....tapi wa seorang yg beriman....ekekekke....

AMIN...........

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  azie on Mon Aug 03, 2009 5:46 pm

sis ell,tunggu azie dah rasa hidup bermadu nanti,baru azie bleh komen...
flower flower

azie
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 432
Age : 35
Location : Ipoh mali tarak sombong....
Job/hobbies : Ride...dan apa2 je lah yang best...
Registration date : 2009-05-12

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  eL on Mon Aug 03, 2009 6:13 pm

Idea yg sangat baik...... Insyallah.... bila tu ya?

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  azie on Mon Aug 03, 2009 6:16 pm

Insyaallah...
ada rezeki nanti azie jemput...
nanti sis Ell bawak la abg yg ari tue..
yang sis naik superbike masa dtg umah azie ari tue.. clown

azie
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 432
Age : 35
Location : Ipoh mali tarak sombong....
Job/hobbies : Ride...dan apa2 je lah yang best...
Registration date : 2009-05-12

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  daeim on Mon Aug 03, 2009 6:21 pm

azie wrote:Insyaallah...
ada rezeki nanti azie jemput...
nanti sis Ell bawak la abg yg ari tue..
yang sis naik superbike masa dtg umah azie ari tue.. clown

wahhhh..!! eL dah ada abg pakai superbike...ok la tuh...leh arr kenalkan kat kawan2 kat sini...hehehehe..

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Mon Aug 03, 2009 8:16 pm

caya lah bro ell dah ada pakwe SBK.. wa tau bro ell bleh pergi jauh dgn sis SBK 2. heheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  antu_ride on Mon Aug 03, 2009 11:03 pm

mari kita tengok....siapa yang kena....ekekkeke....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Rinaz on Tue Aug 04, 2009 10:24 am

azie wrote:Insyaallah...
ada rezeki nanti azie jemput...
nanti sis Ell bawak la abg yg ari tue..
yang sis naik superbike masa dtg umah azie ari tue.. clown

cpt2 azie..nt leh mkn ns minyak..jemput kwn2 kt cni tau... Very Happy
Ell bl lg nk pknlkan pd kwn2 kt cni... Very Happy

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 10:35 am

kalu azie kawin nanti jgn buat nasi mnyak... mahal kos nya 2...
azie hidang biskut mayat dgn kopi o pn dh kira ok dh hehheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 10:50 am

petua nak aman hidup bermadu


Ini petua orang Arab kata orang yang bermadu itu bagitau saya. Dia kata
alhamdulillah sehingga sekarang tiada masalah antara isterinya dgn mengamalkan
cara ini.

1. Cari seekor ibu itik betina
2. Masukkan dalam reban pada awal pagi dan bagi makan beras sebanyak mana.
3. Apabila beras yang dimakan oleh itik habis maka sembelih itik tersebut.
4. Ambil beras dalam perut itik tersebut kemudian basuh bersih-bersih dan
keringkan.
5. Beras tersebut bahagi kepada 2 bahagian.
6. Satu bahagian hendaklah dimasukkan dalam tong/bekas/tempat beras isteri
pertama dan gaulkan dengan beras lain dan satu bahagian lagi ke isteri kedua
dan gaulkan seperti isteri pertama tadi.
7. Apabila isteri nak masak nasi dia dan pastikan mengambil beras di
tong/bekas/tempat beras yang digaulkan tadi.

Remark :-
Alasan yang diberikan atas petua arang arab :-
1. Ibu itik - kerana anak-anak itik akan berbaris mengikuti ibunya apabila
berjalan. Ayam tak boleh sebab anak ayam tidak berbaris bila berjalan mengikuti
ibunya.
2. Kalau isteri 3, beras itu bahagi tigalah dan kalau isteri empat, beras itu
bahagi empatlah dan gaul seperti diceritakan tadi.
3. Orang yang bagi tau itu dia amalhak dan alhamdulillah berjaya. Kalau isteri
berkata isteri ke 2 setuju dan sebaliknya. Tidak bergadu lagi.
SELAMAT MENCUBA KEPADA YANG TERKENA

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 10:58 am

Nikmatnya bermadu
Hasil ciplak maburider untuk para wanita yg bakal mendapat payung emas

Apakah yang perlu dilakukan oleh seorang isteri sekiranya ditakdirkan menempuh alam poligami? Apabila suami telah menyatakan hasrat hati untuk berkahwin lagi, bermakna isteri perlu bersiap sedia untuk menerima kedatangan bakal madu. Bagaimanakah sikap isteri dalam menerima kedatangan madu ini?

Bagi sesetengah isteri, kedatangan ‘orang baru’ itu dinanti dengan dada berdebar-debar, dan ketika itu mulalah ia tidak lalu makan, tidak lena tidur dan
memikirkan perkara yang bukan-bukan. “Mungkin aku dah tidak secantik dulu…. Dah tak mengghairahkan lagi….” dan pelbagai persoalan seumpamanya bermain-main dalam
kotak fikiran.

Allah turunkan ayat mengharuskan poligami, jauh sekali hendak menganiayai kaum wanita. Sebenarnya, poligami adalah medan perjuangan yang besar untuk menundukkan nafsu pada diri wanita. Ketika itulah nafsu akan tertekan.

Bermadu terasa menyakitkan kerana nafsu meronta-ronta minta diturunkan kehendaknya. Sekiranya kita berjaya menundukkannya, barulah datangnya nikmat bermadu. Dan bersamanya datang nikmat beribadah, nikmat mengadu,
merintih dan menangis di hadapan Allah. Kita akan menangis, bukan kerana kesal berpoligami tetapi kerana kesal memandangkan selama ini kita lalai dengan nikmat Allah sehingga Allah menarik nikmat itu sedikit demi
sedikit, untuk diberikan kepada kita di Akhirat kelak.

Dalam menerima kedatangan madu yang merupakan orang baru dalam keluarga, isteri hendaklah berlapang dada. Kebanyakan ‘orang baru’ ini kurang tahu akan dunia rumahtangga yang baru dimasukinya. Isteri pertamalah
yang perlu mendidik madunya dalam soal ini. Contohnya, dia memberitahu madunya mengenai kesukaan suami mereka, mengenai penjagaan pakaian suami, masakan kegemaran suami, dan yang lebih penting bagaimana untuk ‘tackle’ masalah suami.

Perkara ini memang sulit untuk dipraktiskan kerana adakalanya isteri pertama khuatir madunya akan mengatasi dirinya. Sikap ini tidak sepatutnya ada.
Sebaliknya, fikirkanlah bagaimana untuk berganding bahu menghiburkan suami agar perjuangan suami di luar rumah berjalan lancar. Jika umpamanya kita tidak mampu memainkan peranan untuk membantu perjuangan suami,
biarlah madu kita mengambil peranan itu. Yang penting, kita sesama madu dapat saling membantu untuk memberi hiburan kepada suami. Inilah yang dikatakan cinta suami kerana Allah.

Bagaimana sekiranya isteri pertama kurang bijak dalam sesuatu perkara manakala madunya pula lebih tahu serba sedikit urusan rumahtangga? Dalam hal ini, isteri pertama perlulah mempunyai sifat tawadhuk dan berfikiran terbuka. terimalah pandangan madu sekiranya semua itu untuk kebaikan rumahtangga mereka.

Bagaimana pula sikap isteri kedua terhadap isteri pertama? Yang penting, jagalah hati madu. Ketika memberi pandangan, jangan sekali-kali memperlihatkan kelemahan si ‘kakak”. Dalam banyak hal, isteri kedua
hendaklah bersikap seperti murid kerana dia adalah orang yang baru hendak mengenali ahli keluarga suaminya. Jangan sekali-kali bersikap ego apabila si
‘kakak’ memberi nasihat. Merendah dirilah dengan banyak bertanya walaupun banyak yang kita telah tahu. Ini akan menimbulkan kemesraan.

Sekiranya kita nampak sesuatu kelemahan atau kesalahan pada ‘kakak’ kita, cubalah betulkan secara berhikmah kerana isteri pertama biasanya sangat sensitif dengan setiap perkataan dan perbuatan madunya. Jagalah hatinya.

Sesama madu hendaklah sentiasa bertolak ansur. Sekiranya madu kita payah hendak bertolak ansur atau beralah, kitalah yang perlu bermujahadah. Carilah
jalan yang boleh melembutkan hatinya. Misalnya, hadiahilah dia dengan sesuatu yang disukainya walaupun pada peringkat awal dia mungkin menolak. Ini memerlukan kesabaran yang bukan sedikit. manalah tahu, berkat kesabaran kita, dia berubah.

Isteri-isteri yang berpoligami sebenarnya tidak dapat lari daripada dilanda sifat resah, cemburu, pemarah atau buruk sangka sesama madu. Apa yang penting di
sini, pandulah perasaan itu mengikut syariat.

Untuk membuang terus segala sifat hati yang keji itu agak mustahil, tetapi kita boleh membendungnya. Kosongkan fikiran kita ketika perasaan itu datang, dan
isikan dengan memikirkan kebesaran Allah, tentang nikmat dunia yang tidak kekal, atau tentang mati yang belum tahu bila masanya. Fikirkanlah tentang dosa-dosa yang lalu dan selalu ingatkan bahawa ujian-ujian yang datang ini mungkin untuk menghapuskan dosa-dosa itu.

Sekiranya sifat-sifat hati yang keji itu dibiarkan subur, kita akan menjadi orang yang kecewa, pemarah tidak bertempat dan selalu menyimpan sakit hati samada
terhadap sesama madu atau terhadap suami. Jadilah kita orang yang tidak tenang dan gopoh gapah dalam bertindak.

Di samping itu, perkuatkan keyakinan bahawa Allah Maha Adil, supaya tidak timbul resah gelisah dengan takdir Tuhan yang menentukan kita bermadu. Banyakkanlah mengingati Allah ketika dilanda perasaan berkecamuk.
Berdoalah kerana ia adalah senjata yang paling ampuh ketika dilanda ujian.

“Ya Allah, satukanlah hatiku dan hati maduku. Lembutkanlah hati kami supaya dapat berbaik-baik. Ya Allah, tolonglah aku yang lemah ini……”

Akhir sekali, berserahlah kepada Allah kerana semuanya adalah urusan Allah, yang sudah tentu banyak hikmahnya.

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: hidup bermadu bukan berebut kasih

Post  Sponsored content Today at 8:03 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum