fakta-fakta

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Thu Jul 23, 2009 1:11 pm

ok tukar nama... mas daeim A/L mas selamat hehehehe

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Thu Jul 23, 2009 1:14 pm

heheheh...ampehhh...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Thu Jul 23, 2009 2:22 pm

ok lah 2 ... insyallah selamat pnya lah heheeheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Fri Jul 24, 2009 12:20 pm

aku dah selamat balik...hehehe...xyah tukar2 nama dah...nama aku dah elok..ekekeke..

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  dian on Sat Jul 25, 2009 10:30 am

mabukrider wrote:btul 2 mas daeim bin mas selamat.... akan ku libur kan neng dian dgn kebutuhan ku hehehehe


bila 2 abg mabuk ekekekekek Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

dian
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 98
Age : 34
Location : kuala lumpur
Job/hobbies : tido
Registration date : 2009-06-17

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Mon Jul 27, 2009 1:58 pm

mas mabuk..!! neng dian membutuhkanmu...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Mon Jul 27, 2009 3:10 pm

bisa dong heheheheh kapan mau nya heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Mon Jul 27, 2009 6:13 pm

tunggu pulangnya mbah dian.....mbah dian bangat membutuhkanmu mas mabuk!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Tue Jul 28, 2009 8:46 am

fakta pelik


Fakta-fakta pelik yang kita tak tau :

1. Duit kertas sebenarnya bukan di perbuat daripada kertas sebaliknya daripada kapas

2. Perut bayi hanya boleh memuatkan susu sebanyak 60ml pada satu masa. Manakala perut orang dewasa mempunyai kapasiti paling maksimum ialah 1.5 liter. Namun lembu boleh memuatkan makanan sebanyak 300 liter dalam perutnya.

3. Sebanyak 110,000 juta tan karbon dioksida memenuhi atmosphera setiap tahun kesan pembakaran petrol. Untuk menyerap semua gas tersebut, ia memerlukukan hutan seluas benua Australia.

4. Sebanyak 4,082 kilogram bunga ros akan dapat menghasilkan hanya 0.972kg ekstrak untuk dijadikan bahan campuran di dalam pembuatan minyak wangi.

5. Kelapa paling besar di dunia boleh diperolehi hanya di Kepulauan Seychelles di Lautan Hindi. Berat buahnya yang masak mencapai sehingga 22 kilogram.

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Tue Jul 28, 2009 11:53 am

pelbagai fakta yg menarik utk dikongsi bersama

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Tue Jul 28, 2009 4:02 pm

amcm daeim ok x thap skima ni eheheheheheehehe

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Thu Jul 30, 2009 5:22 pm

ok la..tapi kena perhatian dan tumpuan yg lebih sket utk mendapat taraf yg sama dgn mucup...hehehee

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Thu Jul 30, 2009 10:57 pm

insyallah aku akan berusaha dgn lebih gigih lgi untuk mncapai standard piawaian mucup heheheheeh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Fri Jul 31, 2009 9:51 am

"Fakta Benar"



"Berdasarkan kajian yang telah dijalankan oleh Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN), bilangan lelaki yang belum berkahwin pada tahun 2002 adalah seramai 3.1 juta orang! Satu angka yang cukup besar dan amat mengejutkan bukan?"


mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Fri Jul 31, 2009 10:01 am

Fakta-fakta Membingungkan

* Dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.


* Bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.


* Magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.


* Cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.


* Bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.


* Burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.


* Bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.


* Gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.


* Orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.


* Ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Fri Jul 31, 2009 11:38 am

mmg menarik fakta yg di update nie....setiap hari ke update bro mabuk..? ekekekeke...wa caya lu bro mabuk...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Fri Jul 31, 2009 7:08 pm

kurang lbih mcm 2 lah heheheeh....

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Fri Jul 31, 2009 7:33 pm

xpe2..janji ada fakta yg menarik...korek n share lagi la kat sini mabuk...

ko jgn jadi mcm antu...ok..?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Fri Jul 31, 2009 7:42 pm

sumpoh aku xnak jdi mcm antu.... sebut nama dia pn dah suwey hehehheehh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Fri Jul 31, 2009 7:50 pm

haa..tau pun...jgn jadi mcm antu tuh..suweyyy....bkn setakat 44 hari jer..lebih

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 11:14 am

ini pun fakta jg



lawa x bunga ni heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Tue Aug 04, 2009 11:16 am

antu suka la kot kalau dpt bunga nie..leh ganti dgn betik yg dia selalu gunakan tuh...ekekeke

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 11:23 am

daeim wrote:antu suka la kot kalau dpt bunga nie..leh ganti dgn betik yg dia selalu gunakan tuh...ekekeke

-daeim-

ko stim ke daeim hehehheeheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  daeim on Tue Aug 04, 2009 11:51 am

bkn aku..rinaz..hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  Mucup on Tue Aug 04, 2009 1:47 pm

mabuk,mana ko dapat gambar bunga cam gitu..lawoo wooooo...geram ah tengok..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: fakta-fakta

Post  Sponsored content Today at 12:24 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum