Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

View previous topic View next topic Go down

Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  mabukrider on Tue Jul 28, 2009 10:26 am

Kalu Pasal Sembahyang, Boleh Pulang Awal.....!

Seorang boss entah macam mana mood dia memang baik sungguh pada hari

nie..Sesiapa yang nak minta balik lima jam lebih awal hari nie dia kasi

tapi alasannya mestilah munasabah. Haaaa!!alasannya mestilah pasal

sembahyang ajer! Tau-tau macam tu ader 4 orang pekerja bawahan datang

mintak balik awal..



Pekerja 1 : A'kum Boss, bulih saya pulang? Saya balik nak sembahyang kat

rumah boss, leh tak?

Boss : Tak boleh!!!Kat sini kan ader surau, sembahyang jemaah lagi, lagi

banyak pahalanya..!



Pekerja 2 : Saya bulih balik awai kut Boss?

Bosss : Hang apa pasai:

Pekerja 2 : Saya nak balik tengok anak saya sembahyang zohor ker tak?

Ntah-ntah dia ponteng?

Boss : Tak boleh balik, hang telefon saja bini hang suruh dia tengok!



Pekerja 3: A'kum Boss!

Boss: Ha? pasal pulak ni?Nak balik awal gak ker?

Pekerja 3 : Errrrr!!Yer boss, boss baik!!he..heee!

Boss: Alasan apa lak ngko nie?

Pekerja 3 : Saya nak balik sembahyang orang mati.. Ada orang kampung saya

ninggal pagi tadi, nak sembahyang jenazah...!Boleh kut boss yer pulang

awal?

Boss : Tak bolehhh!!!Itu fardzu kifayah jer!Orang kampung lain yang

ramai tu boleh sembahyangkan. Doa kat sini pun boleh!!Dah!Pergi buat

kerja..



Pekerja 4: A'kum Boss! Saya nak balik awal boleh tak ari nie?

Boss : Naper?

Pekerja 4 : Isteri saya telefon, dia kater dia dah boleh sembahyang!

Boss: Yer ker? Ha! Kalu gitu awak baliklah...Kesian awak dah seminggu

nunggu!!!

Pekerja 4 : Ima Acih Boss!!!Heee..hee

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  mabukrider on Tue Jul 28, 2009 10:29 am

Kisah seorang janda...

Tersebut kisah sorang janda yang dah 2 kali bersuami. bercerai dengan
suami yang pertama sebab suaminya tu yang suka memukul dan mendera. sementara suami ke-2 pulak walau pada mulanya bahagia tapi akhirnya suami tu menceraikan dia dan kahwin dengan pompuan lain. jadi selepas beberapa tahun, janda ni yang masih cantik mengambil keputusan untuk berkahwin buat kali yang ketiga. dia lantas mengiklankan diri untuk mencari jodoh ketiganya. si janda tu meletakkan 3 syarat:

1. lelaki tu mesti berjanji tak akan memukul atau mendera
2. lelaki tu tak akan lari meninggalkan dia
3.. hebat di ranjang

so, selang beberapa hari, dtg sorang mengetuk pintu dengan kuat. lalu si janda tu pun bukak pintu. alangkah terkejutnya dia bila yang datang tu tak berkaki dan bertangan. "saya datang untuk cuba nasib jadi isteri awak" kata si lelaki kudung tu.

Lalu si janda tu meminta si lelaki tu untuk menjelaskan kalau dia dapat memenuhi 3 syarat seperti dalam iklan.

Lalu laki tu berhujah: "syarat yg pertama, dah tentu saya dapat penuhi disebabkan saya tidak ada tangan untuk memukul awak"


"Syarat yang kedua, mana mungkin saya akan tinggalkan awak disebabkan saya tidak ada kaki untuk berlari"

"Jadi syarat yang ketiga tu bagaimana nak buktikan " celah si janda tu.


"Eeerrrrr, cuba awak fikir. tadi saya ketuk pintu dengan apa" ujar lelaki kudung tu dengan bangga.


Fikir2 lah sendiri ekkkk!!!!!!! !!!!!!!!!

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  Mucup on Tue Jul 28, 2009 10:30 am

lawak yg ke empat tu cam mabuk jer nya pelakon tur ekekeke..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  daeim on Tue Jul 28, 2009 11:49 am

guna apa ye..? ada gambo ke..? aku rasa Yell ada simpan gambo tuh..ekekeke

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  mabukrider on Tue Jul 28, 2009 4:07 pm

x pyah rasa2.... yell 2 mmg dah confirm bnyak smpan koleksi 2 heheheheh tnjuk kan lah yell

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  Mucup on Wed Jul 29, 2009 10:57 am

mahu x banyak.. Laughing

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  mabukrider on Wed Jul 29, 2009 11:00 am

apalagi ell.... tnjuk kan lah koleksi 2 nanti bleh lah kita sama2 menyaksi kan nya... x gitu mucup heheheeheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  daeim on Thu Jul 30, 2009 5:06 pm

Yell sibuk kot...xde masa nak upload..mu je la mucup tlg uploadkan..mu punya koleksi pun lebih kurang byk gak...hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  mabukrider on Thu Jul 30, 2009 11:08 pm

aku ingat jgn sentuh lah bab gambar ni.... kang antu taruk btul gambar punai mau laju je mod duk cantas heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  daeim on Fri Jul 31, 2009 11:47 am

hehehe...mod kan space cop gaban...mmg ada sentiasa memantau...Syabas Tuan Mod!!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Kisah lawak staf dgn bos pasal sembahyang.....

Post  Sponsored content Today at 8:05 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum