SERAM...

View previous topic View next topic Go down

SERAM...

Post  Rinaz on Tue Aug 11, 2009 10:34 am

Kisah Seram...

Amin memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi, kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, Amin mesti gi mancing kat situ.

Satu hari masa minum kat kedai kopi Starbucket, Amin terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat tepi pinggir hutan.

Tengahari tu, Amin dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg diceritakan, siap pakai helmet, Amin masukkan bekalan minum petang dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Amin bernyanyi riang, jauh jugak nak kekampung seberang tu, dah hampir masuk waktu Asar baru Amin sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi & dia terpikir, karang kalau terus gi sungai tu, tak sempat plak solat Asar.

Tak lama kemudian Amin nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak ada orang, sunyi saja surau tu.

Amin segera mengambil wuduk dgn tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.Semasa mengambil wuduk, Amin terasa kepala terasa berat spti sesuatu duduk di atas kepala.Tp sbb lwat,Amin tidak hiraukan semua tuh..

Masa Amin di rakaat yg kedua, Amin tiba-tiba terdengar bunyi suara orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, ¿Hish, sapa pulak yg gelak2 tu?¿ bisik hati Amin, setiap kali Amin sujud, Amin terasa kepala & tengkuknya berat lagi, Amin tak sedap hati, ni surau tinggal ker, sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia ni.

Sedaya-upaya Amin tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.

Syukur, Amin dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke kanan dan ke kiri, Amin meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2 kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Amin tersedar.

hehehe¿rupa-rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang, patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2 kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Amin sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

Ingatkan kopiah...sekali helmet daaaa...

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  daeim on Wed Aug 12, 2009 7:46 pm

hehehehe....full face ke steng..? ekekeke..

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  mabukrider on Wed Aug 12, 2009 7:48 pm

full face kot heheheeh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  daeim on Wed Aug 12, 2009 7:51 pm

tu yg rasa berat semacam tu eh..? ejeekekeke....tapi kalau antu steng pun rasa berat..sbb kepala dia pun mmg dah berat...byk sgt di pikirkan dosa2 dia tuh..ekekeke

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  mabukrider on Wed Aug 12, 2009 8:02 pm

antu dgn dosa mna bleh di pisah kan heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  daeim on Wed Aug 12, 2009 8:03 pm

ingat antu...ingat dosa..ingat dosa...ingat neraka...hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  mabukrider on Wed Aug 12, 2009 8:04 pm

umpama antu dgn dosa x dpat di pisah kan dgn neraka hehehhehee

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  daeim on Thu Aug 13, 2009 2:23 pm

hmmm...nauzubillah...antu antu..bile le gamaknya dia nak insaf...jgn hanya pegi Insaf kat Jalan TAR tu jer...pekena nasi briyani..ekekeke

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  antu_ride on Thu Aug 13, 2009 8:21 pm

yer la...dah lama x pekena nasi beriani insaf.....jom arr kita lunch kat sana plak....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: SERAM...

Post  Sponsored content Today at 1:57 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum