For ur INFO....

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: For ur INFO....

Post  Rinaz on Thu Feb 14, 2008 4:03 pm

antu_ride wrote:
Mucup wrote:ko org sembang bab apa ni...x paham aku... What a Face

tajuk...di mana letaknya kecantikan seorang wanita..
ahli panel
1. YB rinaz
2. Prof. Dr. Mucup bahagian sakit puan
3. Dr. Daeim bahagian plastik surgeri dan sakit tuan dari india selatan...dkt2 ngan sri langka arr tu..

Terima kasih bro antu selaku menteri kesihatan malaysia yg meluluskan usul yg dicadangkan..... cheers cheers

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Thu Feb 14, 2008 4:33 pm

selamat berforum ah ko org yer... Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Thu Feb 14, 2008 8:39 pm

Mucup wrote:selamat berforum ah ko org yer... Very Happy


kau kan ahli panel gak....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Thu Feb 14, 2008 10:21 pm

Panel Forum Perdana

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Fri Feb 15, 2008 9:15 am

semua thread ko org taruh ekk,pening tgk woiii...

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Fri Feb 15, 2008 2:49 pm

Mucup wrote:semua thread ko org taruh ekk,pening tgk woiii...

aku pun... drunken drunken drunken Question Question

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Fri Feb 15, 2008 2:50 pm

jom arr kita kembali ke pangkal jalan...dah jauh sesat nih...ajaran si daeim arr tuh....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Thu Feb 21, 2008 9:37 am

sepi tanpa sunyi... Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 11:16 am

Mucup wrote:sepi tanpa sunyi... Very Happy

lady ooo lady....asik tido jer lady nih....buka arr topic...leh kita sembang....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Rinaz on Thu Feb 21, 2008 11:45 am

antu_ride wrote:
Mucup wrote:sepi tanpa sunyi... Very Happy

lady ooo lady....asik tido jer lady nih....buka arr topic...leh kita sembang....



Mana ada lady tido..lady sumenya bz... Smile

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 12:00 pm

Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
Mucup wrote:sepi tanpa sunyi... Very Happy

lady ooo lady....asik tido jer lady nih....buka arr topic...leh kita sembang....



Mana ada lady tido..lady sumenya bz... Smile

ya lah...mana nak kerja...mana nak masak...mana nak lyn suami ek...hehheheh...bz tuh...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  anje_gurl on Sun Mar 02, 2008 3:44 am

antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
Mucup wrote:sepi tanpa sunyi... Very Happy

lady ooo lady....asik tido jer lady nih....buka arr topic...leh kita sembang....



Mana ada lady tido..lady sumenya bz... Smile

ya lah...mana nak kerja...mana nak masak...mana nak lyn suami ek...hehheheh...bz tuh...

tau xpe lady nyer keje....hehehehehheehee....

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Mon Mar 03, 2008 11:09 am

papa nya kerja camana lak anje...

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Mon Mar 03, 2008 12:51 pm

Mucup wrote:papa nya kerja camana lak anje...

papanya kerja merbahaya....siang malam berjaga-jaga....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  anje_gurl on Mon Mar 03, 2008 7:10 pm

antu_ride wrote:
Mucup wrote:papa nya kerja camana lak anje...

papanya kerja merbahaya....siang malam berjaga-jaga....

Ya betul.....

ADioSss...

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Tue Mar 04, 2008 9:08 am

anja dah ada papa lom eheheheh... Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Tue Mar 04, 2008 10:02 am

wat kira slalu arr mucup...dang gelap payoh.....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Rinaz on Tue Mar 04, 2008 10:29 am

Mucup wrote:anja dah ada papa lom eheheheh... Very Happy


intro 2.....kita akan pelajari cara2 mucup memulakan sesi pkenalan.... Laughing Laughing Ikut ye murid2 sekalian.....

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Tue Mar 04, 2008 2:36 pm

yehhh....slamat melibas mucup....perabih setuan setuan....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  anje_gurl on Wed Mar 05, 2008 3:11 am

antu_ride wrote:yehhh....slamat melibas mucup....perabih setuan setuan....


confused confused ....ape dia setuan setuan tue???????

adioss

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Wed Mar 05, 2008 7:55 am

hanya mucup yg tahu...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Rinaz on Wed Mar 05, 2008 2:05 pm

Jangan Tangisi Apa Yang Bukan Milikmu

> DALAM meniti liku-liku kehidupan ini, kita seringkali berasa kecewa.
> Kecewa kerana sesuatu yang terlepas dari genggaman tangan, keinginan yang
> tidak kesampaian, kenyataan yang tidak dapat diterima.. dan akhirnya ia
> mengakibatkan sesuatu yang mengganggu jiwa dan perasaan.

> Hidup ini ibarat sebuah belantara. Tempat kita mengejar segala keinginan
> dan sememangnya manusia diciptakanNya mempunyai kehendak dan keinginan.
> Namun, tidak semua yang kita inginkan akan tercapai, tidak setiap yang
> kita idamkan mampu menjadi realiti. Dan, bukan sesuatu yang mudah untuk
> menyedari dan menerima kenyataan bahawa apa yang bukan menjadi milik kita
> tidak perlu kita tangisi. Ramai orang yang tidak sedar bahawa hidup ini
> tidak punya satu hukum iaitu kita mesti berjaya, mesti bahagia atau yang
> lainnya.

> Berapa ramai orang yang berjaya tetapi lupa bahawa segalanya adalah
> pemberian Allah yang Maha Pemurah sehingga kejayaan itu membuatnya sombong
> dan bertindak mengikut nafsunya. Begitu juga kegagalan sering tidak
> dihadapi dengan tenang dan sabar sedangkan dimensi tauhid dari kegagalan
> adalah tidak tercapainya apa yang memang bukan hak kita.

> Apa yang memang menjadi hak kita di dunia, pasti akan Allah tunaikan.
> Namun apa yang memang bukan milik kita, ia tidak akan mungkin kita miliki,
> walaupun ia mungkin telah menghampiri kita, walaupun kita telah
> bermati-matian mengusahakannya. Seorang mukmin tidak akan bersedih ketika
> ditimpa musibah, malapetaka, dan sebagainya. Tetapi dia bersyukur kepada
> Allah dan menjadikan musibah itu sebagai peringatan dari Allah terhadap
> dirinya.

> Oleh itu, bila seorang mukmin merasa sedih ketika ditimpa musibah, maka
> dia bukan mukmin sejati. Sebab, apa pun musibah yang menimpa seorang
> mukmin, selalu menguntungkan dirinya, sebagaimana sabda Rasulullah dalam
> sebuah hadis: “Sungguh menakjubkan! Urusan orang mukmin selalu menjadi hal
> yang menguntungkan bagi dirinya. Dan yang demikian itu hanyalah dialami
> oleh seorang mukmin.”

> Maka wahai jiwa yang sedang gundah berduka lara, dengarkan firman Allah
> SWT; “ Boleh jadi kalian membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagi
> kalian. Dan boleh jadi kalian mencintai sesuatu, padahal ia amat buruk
> bagi kalian. Allah Maha Mengetahui kalian tidak mengetahui.” (QS. Al-Baqarah 216)

> Maka setelah ini wahai jiwa, jangan kau hanyut dalam dalam nestapa yang
> berpanjangan terhadap apa-apa yang terlepas dari genggamanmu, dari
> dakapanmu. Kita lihat di sekeliling kita, kemudian cerminlah diri sendiri.
> Andai kita tidak kenal siapa yang ada di dalam cermin itu, mulai hari ini
> ada baiknya kita mulakan mencari diri sendiri!

> Manusia yang mulia adalah yang menyedari dengan sepenuh hati bahawa dia
> hanyalah hamba, benar-benar hamba, dalam pengertian hamba yang
> sebenar-benarnya, baik secara teori mahupun praktikal. Dia hanya berfikir
> bagaimana memberikan yang terbaik bagi kehidupan ini, semata-mata
> mengharap cintaNya, keredhaanNya, dan lebih dari itu kerana dia mencintai
> Allah, terpesona kepada keindahan Maha Pencipta, mabuk kepayang dengan
> ‘kecantikan’ Maha Pemurah.

> Andai ternyata keinginannya tidak selari dengan keinginan Allah SWT,
> ternyata apa yang diharapkannya esok hari tidak menjadi nyata, malah yang
> terjadi adalah sesuatu yang sebaliknya, maka kita mesti tetap ikhlas! Kita
> menerima semuanya dengan senyum yang mengembang, dengan redha yang tidak
> terhitung. Hidupnya hanya untukNya. DIAlah tujuan hidup, sebaik-baik
> tujuan hidup! Sedang yang lainnya adalah wasilah, alat, bekal, modal untuk
> mencapai keredhaan Allah SWT.

> Maka, jangan kau tangisi apa yang bukan milikmu! Kerana, ia memang bukan
> milikmu!

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Wed Mar 05, 2008 11:01 pm

kata2 penuh emosi lg bermakna hanya untuk orang yg bisa mengerti....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Tips Mengatasi Frust Putus Cinta

Post  antu_ride on Thu Mar 06, 2008 1:12 am

Tips Mengatasi Frust Putus Cinta


Aduh... putus lagi... putus lagi ! Kenapa hal ini harus terjadi padaku !" Mungkin itu yang sekarang bakal terlintas di benak kamu - kamu yang baru aja putus cinta. Sebenarnya, putus cinta itu suatu hal yang biasa dalam kehidupan manusia, yang menjadi tidak biasa ketika kita menghadapinya dengan penuh ke-shock-an, tanpa disangka- sangka. Jadi, daripada mengeluh, lebih baik cari cara mengatasi kepahitan agar kepedihan hatimu cepat hilang.

Pilih saranan yang sesuai dengan hatimu. Disini saranannya:



+ Legakan hatimu
Langkah pertama, khusus buat gadis - silakan masuk bilik dan menangislah sepuasnya . Ingat semua memori yang indah selama kamu berdua, kemudian menangis sampai kering air mata . Kalau perlu putar saja lagu - lagu sentimental biar air mata keluar lebih deras lagi. Buat hati kamu jadi lega. Bila sudah lega, tidur saja. Bangun nanti kamu akan lebih berasa segar sedikit.

Buat lelaki, pukul apa saja yang kamu mahu (jangan pukul orang). Karung tinju adalah tempat terbaik buat lelaki-lelaki yang baru putus melepaskan perasaan marah, geram,

sedih , kecewa dan sebagainya.



+ Remember the bad things
Ambil pensil dan kertas, kemudian tulis senarai negatif pasangan kamu. Tulis juga segala peristiwa-peristiwa yang kamu anggap sebagai kejadian yang tak termaafkan tapi akhirnya kamu maafkan juga (dulu) kerana masih sayang .Setelah itu, kamu baca senarai yang baru kamu buat. Kamu bakal sedar, putusnya hubungan itu memang sudah semestinya terjadi. Kamu beruntung terlepas dari tangan orang yang salah.


+ Bye Bye Bye
Buang semua barang yang ada hubungannya dengan kisah kasih kalian berdua dulu. Mulai dari foto - fotonya, sehinggalah teddy bear yang dia berikan sewaktu Valentine. Ini penting, biar ingatan kamu cepat lupa segala kenangan bersama. Jika tidak, kamu akan sentiasa dihantui bayangannya tatkala melihat barang-barang pemberiannya.


+ As Bad As I Wanna Be !
Yup ! Jadi gila-gila sedikit asalkan tidak melampau batas ! Lakukan saja hal - hal yang dia larang semasa kalian berkasih dulu (tentunya yang bukan negatif atau yang mendatangkan kesan buruk bagi diri kita sendiri). Seperti, hal - hal yang dulu kamu tidak pernah cuba. . Misalnya, dulu dia melarang kamu menyertai ekspedisi memanjat gunung, sekarang sertai saja mana-mana kegiatan lasak yang kamu minati dan lakukan!. Puas kan ! Tiada siapa melarang lagi! Begitu juga dulu dia melarang kamu bermain bowling bersama teman-teman . Sekarang kamu ada banyak masa untuk melakukannya. Bak kata lakukan apa yg dulu dia tak suka anda lakukan ketika bersama dia dulu#8230;


+ Create things
Putus cinta itu kadang-kala menimbulkan inspirasi tersendiri bagi sebahagian orang untuk berkarya. Ini positif. Kalau kita perhatikan, puisi- puisi bukan saja menceritakan tentang indahnya cinta. Tapi menceritakan juga tentang pahit getirnya. Jadi kreatiflah! Anggap kejadian yang menimpa kamu itu bukan musibah, tapi anugerah yang ada hikmahnya. Siapa tau esok kamu bakal jadi pereka fesyen ternama setelah mengeluarkan ciptaan unggul yang bertema "Pieces of My Broken Heart"


+ Berkumpul Bersama Teman
Hindari menghabiskan hujung minggu sendirian, kerana pasti sangat menyiksa kamu. Jemput teman-teman kamu ke rumah, sewa/beli VCD banyak-banyak dan menonton ramai-ramai. Kamu juga dapat mengingati masa lalu bersama teman- teman yang penuh kenangan manis dan lucu, sebelum terikat dengan kekasih kamu. Pasti akan menghiburkan hati kamu yang gundah apabila dapat ketawa bersama teman-teman seperti waktu lalu.



+ Cari penganti !
Satu-satunya cara efektif untuk melupakan seseorang, ya... , cari penggantilah ! Ingat, dunia kan luas. Kumbang dan bunga bukan seekor. Yang kamu perlu lakukan, bukalah hati kamu untuk menerima orang lain yang mungkin lebih baik dari kekasih kamu dahulu.. Itu saja. Ingat..! mungkin yang baru lebih baik dari yang lepas.


+ I will survive...
Dengarlah lagu "I will Survive" yang sudah dinyanyikan dalam banyak versi. Lagu itu pasti membuat kamu jadi lebih kuat untuk menerima perpisahan. Percayakan diri kamu. Kuatkan semangat untuk terus melalui hari-hari yang mendatang. Berikut sedutan lagunya... I will survive. As long as I know how to love I know I'll be alive. I've got all my life to live. I've got all my love to give. I will survive.


Ya! Kehidupan perlu diteruskan.. . ... ...

berpisah bukan bererti hidup kamu telah berakhir.. mungkin ini satu langkah untuk anda membuka lembaran baru

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Mon Mar 24, 2008 11:11 am

cam ada pengalaman je antu kiter ni... Very Happy Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Sponsored content Today at 12:33 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum