ini ader satu cerita....

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Tue Feb 19, 2008 4:32 pm

sesiapa yg nak berkongsi cerita boleh lah kongsi kat sini dgn kawan2.... harap cerita2 tu jgn la sampai menimbulkan keraguan yang munasabah k....kalau terpaksa sangat guna lah kod rahsia ker... kod yg mudah di fahami....terima kasih...selamat bercerita...ni ader satu cerita yang telah di kod kan...takut org kata aper lak...hehehhe......contoh...



Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi
iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka berpakat utk
kawinkan anak2 ni serentak.
Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang
untuk pegi honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke

Pulau Tioman, Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor.
Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, "nanti jgn lupa hantar
berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak
payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat
dan cepat." panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis
'Standard Chartered'. Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered
dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis
"Besar, teguh dan peramah".. Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 'Nescafe'. Carilah iklan
Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis
"Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir" Bahagialah Si Seri Rupanya...

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis KFC'.
Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis
'Hingga Menjilat Jari'... Bahagialah Si Murni rupanya...

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah
risau. Dua Minggu... tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai
surat dari Suri dengan isi kandungannya "AIR ASIA".
Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau
apa yg jadi kat anak bongsunya.
Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau
menangis.. Apa motto iklan itu...??
"7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON-STOP!!"

__._,_.___

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  daeim on Tue Feb 19, 2008 5:36 pm

mcm ku biasa baca ini cerita..tapi dimana yaa..???

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Tue Feb 19, 2008 11:57 pm

daeim wrote:mcm ku biasa baca ini cerita..tapi dimana yaa..???

-daeim-

kau tu semua nya pernah....agak2 ko...kau pernah makan sup terompah x?hehheh...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 12:25 am

lawak sengal 1

ADA SISA MAKANAN, ENCIK?

Seorang pengemis pergi ke sebuah warung dan bertanya, "Ada sisa
makanan, encik?"
Tuan warung pun menjawab, "Tidak ada." Pengemis itu pun
mengeluh, "Iya la, nasibku." Lalu dia berlalu pergi.
Keesokan harinya, pengemis tersebut pergi ke warung itu lagi dan
bertanya soalan yang sama. Begitu juga hari-hari yang berikutnya
tetapi dia tetap menerima jawapan serupa iaitu 'tidak ada'.
Akibat jemu dengan soalan yang seing ditanya oleh pengemis tersebut, akhirnya tuan warung berkata, "Saya sudah berkali-kali cakap, saya tidak ada sisa makanan untuk diberi kepada kamu. Semuanya habis dijual! Jika kamu bertanya lagi, saya akan paku kaki kamu ke lantai," Keesokannya, pengemis itu datang lagi ke warung dan bertanya, "Ada paku?"
"Tidak ada," jawab tuan warung.
Pengemis bertanya lagi, "Ada sisa makanan, encik?"

lawak sengal 2

serah pada yang atas

Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama' . Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki..

Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!


Lawak sengal 3

Bila besar nanti


Seorang guru tadika sedang memupuk rasa percaya diri kepada pelajarnya-pelajarn ya. Guru tersebut meminta mereka untuk memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

Abu berdiri dan berkata, "Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti saya ingin jadi juruterbang, jadi bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya".

"Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?", tanya cikgu.

Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi berdiri dan berkata, "Nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel".
"Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?".

Seman berdiri dan berkata, "Saya Seman bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya. ..".

Lawak sengal 4

Beristeri tiga


"Kenapa lelaki perlu beristeri tiga...."
jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI.....

--

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Mucup on Wed Feb 20, 2008 10:29 am

tambah kan lagi ceter anda kat sini,di alu-alukan... Very Happy Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 4:24 pm

Mucup wrote:tambah kan lagi ceter anda kat sini,di alu-alukan... Very Happy Very Happy

kau arr plk citer...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Bos Power

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 5:15 pm

Bos power?

Ni kisah satu org makhluk yg dilantik menggantikan bos asal sebuah kompani
besar. Disebabkan masalah pekerja2 yg agak kurang motivasi dan selalu cuai
+
pemalas, bos baru ni decide nak ajar mereka sikit firstday dia kat kompani
tu. So, sape2 yg dia nampak paling pemalas, dia akan pecat on the spot. Mmg

malang tidak berbau, dia ternampak seorg pekerja yg sedang dok nyandar kat
tepi dinding.

"Yg berbaju biru tu" dia menjerit. Jeritan kuat nyebabkan semua perkerja
tersentak dan memandang kepada lelaki berkenaan.
"Bape gaji awak?" dia bertanya dgn nada yg agak keras
"Dalam RM800" pekerja tu menjawap

Bos tu menjawap, "Nah amik ni Rm800,BERAMBUS DARI SINI. KALU NAK MALAS2
PEGI
TEMPAT LAIN"
Pekerja tu amik duit tu, lalu terus blah camtu jek.
Bos tadi memandang kesemua pekerja2 nye, seperti mahu mereka paham, sape
malas, sure kene pecat!
Merasakan pekerja2 memahami maksud kejadian tadi, bos itu merasa
puas.Sebelum
bos itu masuk semula ke dalam opis nye, dia bertanya kepada salah seorg
pekerja disitu,"Mamat tadi tu kerja department mana?"

Jawap si pekerja,"Owh, dia tu dtg anto pizza, tak keje sini pun".

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Mucup on Thu Feb 21, 2008 11:26 am

ehehehe..ceter lagi bro..lagii..lagi bang..lagi dalammm cyclops

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 12:13 pm

Mucup wrote:ehehehe..ceter lagi bro..lagii..lagi bang..lagi dalammm cyclops

aku ader masa aku tulis arr lg...hehhheheheh....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Mucup on Thu Feb 21, 2008 2:48 pm

mu kan sentiasa ada masa ehehehhe..bila pulok mu takder masa... Smile

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 6:32 pm

Mucup wrote:mu kan sentiasa ada masa ehehehhe..bila pulok mu takder masa... Smile

kan mlm ni nak kuar tts lg....mat daeim...ooo...mat daeim......

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

tidur sekatil ngan suami org

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 9:48 pm

RW: pengajaran untuk kita semua
>>>
>>>
>>> >Teman saya ini (katakanlah namanya Ema, 25 tahun)
>>> bekerja dengan
>>> >
>>> > satu perusahaan konsultan yang tidak terlalu besar
>>> sebagai
>>> > assistant dan salah seorang partner pada
>>> perusahaan konsultan
>>> > tersebut (Kita sebut saja namanya Andy).Ema sangat
>>>
>>> > mengkagumi profil dan karakter Andy. Sebut saja
>>> semua hal yang
>>> > baik, maka Andy memilikinya. Otak yang cemerlang,
>>> sikap yang
>>> > profesionaldan gentleman, penampilan yang selalu
>>> rapi and nice
>>> > looking serta usia baru 34 tahun (waktu itu). Ema
>>> pula adalah
>>> > seorang wanita yang memilikisegala yang diidamkan
>>> oleh seorang
>>> > lelaki,bentuk tubuh yang sempurna,paras yang
>>> cantik,fikiran matang
>>> > serta
>>> > bijak,berpewatakan ceria & suka tersenyum.
>>> >
>>> > Disebabkan Ema selalu bertugas bersama Andy maka
>>> Ema akhirnya
>>> > mulai menyayangi Andy lebih dari team partner &
>>> Ema membiarkan saja
>>> > perasaannya kepada Andy tumbuh tanpa halangan.
>>> Semakin hari dia
>>> > semakinjatuh hati kepada Andy.
>>> >
>>> > Andy bukannya tidak tahu akan hal itu tetapi
>>> sikapnya yang
>>> > profesional di pejabat yang tidak membiarkan
>>> hal-hal pribadi
>>> > mencampuriurusan pejabat membuat Ema semakin
>>> mengkagumi peribadi Andy.
>>> >
>>> > Suatu hari urusan pejabat membuat mereka berdua
>>> harus pergi
>>> > kebeberapa lokasi di seluruh Negara. Inilah
>>> ceritanya.
>>> >
>>> > Untuk memudahkan pergerakan, mereka naik pesawat
>>> ke Penang dan
>>> > menyewa kereta untuk melakukan perjalanan darat di
>>> sekitar
>>> > B'worth , Perak, Kedah dan Perlis
>>> >
>>> > Dalam rangka melakukan suatu survey khusus untuk
>>> kepentingan
>>> > klien.
>>> >
>>> > Entah bagaimana silapnya mereka, pada waktu malam
>>> menginap di
>>> > sebuah hotel kecil. Sebenarnya Andy ingin memesan
>>> 2 kamar tetapi
>>> > kerana hanya ada 1 kamar maka dia meminta pendapat
>>> Ema. Kerana
>>> > memang sudah sangat penat Ema setuju untuk sekamar
>>> dengan Andy
>>> > (sebenarnya Ema agak "sedikit senang" dengan
>>> kondisi darurat
>>> > tersebut)!
>>> >
>>> > Kerana berasa panas, maka Andy membuka jendela
>>> kamar. Masalahnya, kamar
>>> > tersbut hanya memiliki 1 ranjang berukuran
>>> > panjang dan tidak memiliki kursi panjang. Tidak
>>> mungkin bagi Ema untuk
>>> > meminta Andy tidur di lantai. Jadi akhirnya mereka
>>> tidur
>>> > sekatil setelah Andy berjanji bahwa dia tidak akan
>>> melakukan hal yang
>>> > bukan- bukan.
>>> >
>>> > Sebenarnya Ema tidak pernah tidur sekatil dengan
>>> seorang lelaki
>>> > apatah lagi Andy adalah suami orang! Sebagai
>>> seorang wanita jantungnya
>>> > berdebar sangat kencang kerana tidur seranjang
>>> dengan lelaki sopan yang
>>> > sangat diadmirekannnya.
>>> > Kaki mereka beberapa kali saling bersentuhankerana
>>> katilnya memang
>>> > kecil.
>>> > Setelah setengah jam, angin malam yang masuk
>>> melalui jendela membuat Ema
>>> >
>>> > merasa
>>> > kedinginan sehingga dia memberanikan diri bertanya
>>> kepada Andy:
>>> >
>>> > "Abang Andy, Ema kesejukan nih. Boleh tak minta
>>> tolong
>>> > jendelanya ditutup saja?"
>>> >
>>> > Andy tidak langsung menjawab dan Ema berpikir Andy
>>> sudah
>>> > tertidur sehingga dia berkata lagi:
>>> >
>>> > "Abg Andy..."
>>> >
>>> > Kali ini Andy langsung menjawab: "Ema, kamu
>>> kesejukan ya? MAUKAH KAMU
>>> > MALAM INI KAMU BERTINDAK SEPERTI ISTERI SAYA?"
>>> >
>>> > Jantung Ema terasa berhenti berdetik. Jantungnya
>>> langsung
>>> > gemuruh mendengar pertanyaan Andy. Dengan
>>> hati-hati ia
>>> > bertanya:
>>> > "Maksud abg Andy?"
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> > "Maksud saya, bolehkah Ema tolong tutupkan sendiri
>>> tingkap yang
>>> > terbuka tu,seperti yang selalu dibuat oleh isteri
>>> saya dirumah?!"
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> >
>>> > Keh keh keh. Tension kan. Boleh imagine muka semua
>>> orang. Dah sekarang
>>> > boleh balik buat kerja yang patut dibuat.
>Korang ni kalau bab2 macam ni tekun je korang

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

lawak bikers

Post  antu_ride on Mon Feb 25, 2008 12:42 am

Balasan Si Mat Rempit
Pada suatu hari, seorang penunggang (Mamat) motosikal telah ditahan polis. Dia ni kena tahan kerana tak pasang lampu waktu malam di bandar berhampiran rumah dia. Dia bagi la.. alasan.

Mamat: Apa ni? Nak pasang lampu nak buat apa?
Polis: La.. tak kan tak tau kot.Untuk keselamatan ko la.
Mamat: oitt.. sana ada lampu, sini ada lampu, situ ada lampu, mau pasang lampu lagi ka?
Polis: Kuang ajo punya budak. Jaga ko!!!

Lalu polis tu pun buang angin kat tayar motor budak tu.


Mamat: oi! oi! apa ni gilo apa. Camna aku nak balik?
Polis: La...sana ada angin, sini ada angin, situ ada angin, mau angin lagi ka?



Tok batin lagi..(kenapa mesti libatkan tok batin ha?)

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

lawak nak kawin

Post  antu_ride on Mon Feb 25, 2008 12:44 am

Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya."Cantik isteri abang hari ni," Usin mencubit pipi Liza lembut. "Ayah, ayah, cepat la yah," Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. "Yelah, yelah, ayah dah siap ni." Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?" "Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya."Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti." "Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa....jangan laju sangat bang,20 Liza takut." Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya. "Rileks Liza?tak ada apa-apa," Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. "Sudah la tu bang." "Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa...." Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan ....di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!

"Usin....bangun Sin," sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Usin tepat-tepat. "Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?" Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu? "Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....

...Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

------------ --------- --------- ---
MORAL: Kalau nak kahwin, kenalah rajin kerja dan simpan duit.

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

pengajaran dari perangkap tikus

Post  antu_ride on Tue Feb 26, 2008 12:09 am

PERANGKAP TIKUS

Sepasang suami dan isteri petani pulang kerumah setelah berbelanja. Ketika mereka membuka barang belanjaan, seekor tikus memperhatikan gelagat sambil menggumam "hmmm...makanan apa lagi yang dibawa mereka dari pasar??"

Ternyata yang dibeli oleh petani hari adalah p erangkap tikus.

Sang tikus naik panic bukan kepalang.

Ia bergegas lari ke sarang dan bertempik, " Ada perangkap tikus di rumah.....di rumah sekarang ada perangkap tikus...."

Ia pun mengadu kepada ayam dan berteriak, " Ada perangkat tikus !"

Sang Ayam berkata, " Tuan Tikus ! Aku turut bersedih tapi ia tak ada kena-mengena dengan aku."

Sang Tikus lalu pergi menemui seekor Kambing sambil berteriak seperti tadi.

Sang Kambing pun jawab selamba, "Aku pun turut bersimpati.. .tapi tidak ada yang boleh aku buat. Lagi pun tak tak ada kena-mengena dengan aku. "

Tikus lalu menemui Sapi. Ia mendapat jawaban sama. " Maafkan aku. Tapi perangkap tikus tidak berbahaya buat aku sama sekali. Tak kanlah sebesar aku ni boleh masuk perangkap tikus. "

Dengan rasa kecewa ia pun berlari ke hutan menemui Ular. Sang ular berkata " Eleh engkau ni...Perangkap Tikus yang sekecil tak kan la nak membahayakan aku."

Akhirnya Sang Tikus kembali kerumah dengan pasrah kerana mengetahui ia akan menghadapi bahaya seorang diri.

Suatu malam, pemilik rumah terbangun mendengar suara berdetak perangkap tikusnya berbunyi menandakan umpan dah mengena. Ketika melihat perangkap tikusnya, ternyata seekor ular berbisa yang jadi mangsa. Buntut ular yang terperangkap membuat ular semakin ganas dan menyerang isteri pemilik rumah.

Walaupun si Suami sempat membunuh ular berbisa tersebut, isterinya tidak sempat diselamatkan.

Si suami pun membawa isterinya kerumah sakit. Beberapa hari kemudian isterinya sudah boleh pulang namun tetap sahaja demam.

Isterinya lalu minta dibuatkan sup cakar ayam oleh suaminya kerana percaya sup cakar ayam boleh mengurangkan demam. Tanpa berfikir panjang si Suami pun dengan segera menyembelih ayamnya untuk dapat cakar buat sup.

Beberapa hari kemudian sakitnya tidak kunjung reda. Seorang teman menyarankan untuk makan hati kambing. Ia lalu menyembelih kambingnya untuk mengambil hatinya.Masih juga isterinya tidak sembuh-sembuh dan akhirnya meninggal dunia. Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un.

Banyak sungguh orang datang melawat jenazahnya. Kerana rasa sayang suami pada isterinya, tak sampai hati pula dia melihat orang ramai tak dijamu apa-apa. Tanpa berfikir panjang dia pun menyembelih sapinya untuk memberi makan orang-orang yang berziarah.

Dari kejauhan...Sang Tikus menatap dengan penuh kesedihan. Beberapa hari kemudian ia melihat Perangkap Tikus tersebut sudah tidak digunakan lagi.



SUATU HARI….KETIKA ANDA MENDENGAR SESEORANG DALAM KESUSAHAN DAN MENGIRA ITU BUKAN URUSAN ANDA...FIKIRKANLAH SEKALI LAGI.

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Mucup on Thu Feb 28, 2008 8:17 am

perangkap rimau xder ker..? Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Thu Feb 28, 2008 11:31 am

Mucup wrote:perangkap rimau xder ker..? Very Happy

xder...perangkap katok ader la...hehheheh

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  kunan on Thu Feb 28, 2008 12:49 pm

Mucup wrote:perangkap rimau xder ker..? Very Happy

ada...ada..sain kawe ada sikit bakat buat prangkap rimau....

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Thu Feb 28, 2008 12:50 pm

kunan wrote:
Mucup wrote:perangkap rimau xder ker..? Very Happy

ada...ada..sain kawe ada sikit bakat buat prangkap rimau....

x berani kawe thn perangkap rimau...rimau besau oooo....x terlawan....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Mucup on Fri Feb 29, 2008 4:38 pm

kawe pon,perangkap kucing kawe berani ahhh ehehhee..kecik2 aja..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Sat Mar 01, 2008 7:13 pm

Mucup wrote:kawe pon,perangkap kucing kawe berani ahhh ehehhee..kecik2 aja..

abe6 jah berani psg perangkap rimau...


Last edited by antu_ride on Sun Mar 02, 2008 9:15 am; edited 1 time in total

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  anje_gurl on Sun Mar 02, 2008 2:09 am

antu_ride wrote:
Mucup wrote:kawe pon,perangkap kucing kawe berani ahhh ehehhee..kecik2 aja..

ane6 jah berani psg perangkap rimau...

sbb abe6 x lame nok jd rimau doh...hehehhehehe...sori menyampuk la plak kt forum ni....

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  kunan on Sun Mar 02, 2008 4:00 pm

amboi..amboi...

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  antu_ride on Mon Mar 03, 2008 7:24 am

kunan wrote:amboi..amboi...

corect corect corect..

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Mucup on Mon Mar 03, 2008 10:41 am

ehehhehe anje ni cam tahu2 jer..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: ini ader satu cerita....

Post  Sponsored content Today at 1:54 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum