"Setiap Wanita Itu Cantik

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Mon Mar 03, 2008 12:49 pm

Mucup wrote:harap2 gitu ah bhg sokmo-sokmo...

corect corect corect...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Tue Mar 04, 2008 9:10 am

Razz affraid

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Tue Mar 04, 2008 9:55 am

saper yg buka topik poligami nih? citer arr skit pengalaman ker,cara2 ker, akibat ker, kesan ker,cita2 nak tmbah lg ker...dah abis koata ke blum...kalau ader pic yg dua2 isteri ader kat sblh lg ganaz....hehheheh

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Tue Mar 04, 2008 10:34 am

antu_ride wrote:saper yg buka topik poligami nih? citer arr skit pengalaman ker,cara2 ker, akibat ker, kesan ker,cita2 nak tmbah lg ker...dah abis koata ke blum...kalau ader pic yg dua2 isteri ader kat sblh lg ganaz....hehheheh

Sesiapa yg berkaitan dgn topik pbincangan sila bg pjelasan.....

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Tue Mar 04, 2008 11:18 am

antara hrc ada tak yg dah berpengalaman..leh ceter Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Tue Mar 04, 2008 2:34 pm

ada rasanya...aper kata abg mucup cerita dulu....hehehe

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Tue Mar 04, 2008 7:24 pm

ya lah mucup...cite dulu ahh....pokcik pun nok tahu....teringin jugok pokcik nok berpoligami nih..........al-maklum lah pokcik takdo xprien...

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  anje_gurl on Wed Mar 05, 2008 3:06 am

KONSEP DAN PENGERTIAN POLIGAMI

Islam mengharuskan seorang lelaki berkahwin lebih daripada seorang untuk menambahkan zuriat dan mengelakkan daripadanya berlaku perbuatan maksiat
Had untuk seorang suami menambahkan bilangan isteri hanya empat orang saja.

Firman Allah S.W.T

( Surah an-Nisak : Ayat 3 )


Maksudnya : ….Maka kahwinlah mana-mana perempuan yang kamu berkenan, dua, tiga atau empat orang.Jika kamu takut tidak berlaku adil, maka kahwinilah seorang saja….
Kebenaran berpoligami bukanlah satu peluang yang baik kepada kaum lelaki tetapi merupakan satu tanggungjawab yang besar sekiranya diamalkan.

Seseorang yang hendak berpoligami hendaklah mengikut peraturan-peraturan yang telah ditetapkan oleh syarak supaya perkara-perkara yang tidak diingini tidak berlaku.

Poligami yang diamalkan dengan baik dan mengikut syariat Allah akan mendapat berkat dan bahagia di dunia dan di akhirat. Poligami yang mengikut hawa nafsu akan dilaknat dan dimurkai oleh Allah.

SYARAT-SYARAT POLIGAMI

Lelaki yang hendak berpoligami mestilah beriman dan taat kepada perintah Allah. Lelaki yang beragama akan menghayati konsep poligami yang sebenar dan mengamalkannya terhadap isteri-isterinya.
Lelaki tersebut hendaklah berlaku adil terhadap isteri-isterinya, sama ada mengenai nafkah zahir atau nafkah batin.
Lelaki tersebut mestilah mempunyai tubuh badan yang sihat supaya dapat menyempurnakan segala tanggungjawab terhadap isteri-isteri dan anak-anaknya.
Hendaklah mempunyai sumber kewangan yang cukup dan teguh untuk menampung keperluan isteri-isteri dan anak-anaknya. Sumber kewangan yang tidak cukup akan membawa kesan yang tidak baik kepada sesebuah keluarga.

Sabda Rasulullah S.A.W

( Riwayat Abu Daud dan at-Tarmizi )

Maksudnya: Daripada Abu Hurairah r.a bahawa Nabi S.A.W telah bersabda, sesiapa yang mempunyai dua orang isteri lalu memberi kepada seorang daripada kedua-duanya, dia akan dibangkitkan di hari kiamat kelak dengan bahunya berat sebelah.
Akibat poligami yang tidak mengikut syariat Allah:

Menimbulkan permusuhan dalam keluarga khususnya terhadap isteri-isterinya.
Menimbulkan masalah kepada anak-anak yang tidak cukup perbelanjaan dan memaksa mereka melakukan perbuatan-perbuatan yang tidak baik.
Pembawa kepada penganiayaan terhadap kaum wanita.
Mewujudkan masyarakat yang tidak aman.

Sabda Rasulullah S.A.W

( Riwayat Aby Daud,Tarmizi, Nasai Ibnu Majah )

Maksudnya : Daripada Aisyah r.a telah berkata: Sesungguhnya Rasulullah S.A.W membahagikan giliran sesama isterinya dengan adil dan baginda berdoa: “ Ya Allah! Ini bahagian aku yang dapat aku laksanakan kerana itu janganlah Engkau cela aku tentang apa-apa yang Engkau kuasai sedangkan akut tidak menguasainya “. Berkata Abu Daud : maksudnya ialah ‘hati...

ADIosSS...

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Wed Mar 05, 2008 7:56 am

betul ker abe6 xder xperien?

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Wed Mar 05, 2008 1:17 pm

huh!...bila baca yg anje tulis.....terasa tak terpikul tanggungjawab tu....hanya sebahagian tugas je mampu di pikul rasa nya.... Crying or Very sad

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Wed Mar 05, 2008 11:06 pm

tugas yg mana stu tu abe6? citer arr skit...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Thu Mar 06, 2008 4:58 pm

ha..aa la abe6,kita pon nak tahu jugok tugas yg mana satu tur yg x mampu di tugaskan..kita habis dulu setuan-setuan eh abe6..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Thu Mar 06, 2008 9:07 pm

antu_ride wrote:tugas yg mana stu tu abe6? citer arr skit...

HANYA MUCUP YG TAHU.....

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  anje_gurl on Sat Mar 08, 2008 11:50 am

kunan wrote:
antu_ride wrote:tugas yg mana stu tu abe6? citer arr skit...

HANYA MUCUP YG TAHU.....

Mucup? Mucup? Mucup???

haa mucup cter ler...



ADioSS..

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Sun Mar 09, 2008 10:59 pm

mana citer sifu2 yg berpengalaman soal poligami nih.... Question

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  anje_gurl on Tue Mar 18, 2008 12:10 am

cpt-cpt anje nk dgr gak ni....ehehhehehe......mane pg hero poligami ni.....

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Tue Mar 18, 2008 7:58 am

isteri tua merajuk balik ke rumah isteri muda...kalau dua dua merajuk...abe6 kawin 3..

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Tue Mar 18, 2008 3:34 pm

iskh!...apa plak 3..?.....4 lah..!....banyak cantik ke nak kawin 4..?....alamaknya jadi taratai layu di tasik madu ler jawab nye kalu kawin 4...huiii...tak nak aku... Mad

cite poligami ni bukan nya susah kalau nak....jika beristeri 1 atau 2 atau 3, hatta 4 sekali pun tak apa..jika tahu mcm mana nak kawal isteri2 tu....
kita tak perlu jadi seorang yg sgt adil utk mbahagi kasih sayang..kerana manusia tak akan dapat berlaku adil kecuali malaikat dan para nabi dan rasul..
bercakap tentang KEADILAN...memang kita tak dapat berbuat adil...contoh nya amat mudah, ***kalau tidur kat rumah isteri muda lebih seminit berbanding isteri tua, kita sudah di kira tak adil..
***kalau peluk isteri muda lebih erat berbanding isteri tua, kita dah di kira tak berlaku adil..
***kalau bersetubuh/berjimak dgn isteri muda lebih lama berbanding isteri tua, pun di kira tak berlaku adil..
***kalau berjimak dgn isteri muda 5 kali tetapi hanya 1 kali dgn isteri tua, juga di kira tak adil...

so, di manakah keadilan jika para pompuan mahu kita berlaku adil..???

Bercakap tentang KASIH SAYANG....
***kasih sayang suami bukan hanya untuk isteri...KENAPA..?
1) jika suami seorang menteri besar atau wakil rakyat...kasih sayang nya harus di agih kan pada rakyat..bukan semata2 untuk isteri atau anak2..
2) jika suami masih punya mak bapak....kasih sayang suami juga harus di beri kpd mak ayah nya..
3) jika suami seorang GURU...kasih sayang nya juga harus di berikan pada murid-murid nya..
4) jadi jika suami ingin berkawin lagi...bermakna si suami memang di anugerahkan oleh pencipta dengan kekayaan kasih sayang kerana terlebih-lebih untuk memberi kasih sayang...jika rasa termampu..


APA YG PENTING ADALAH SIKAP BERTANGGUNG JAWAB
Kenapa..??
1) kerana suami yg bertanggung jawab tak akan mebiarkan isterinya kecewa..
2) suami yg bertanggung jawab tidak akan mengabaikan nafkah ZAHIR dan BATIN...
3) suami yg bertggung jwb tidak akan menghisap dadah...
4) suami yg bertanggung jwb tidak akan menjadi mat rempit..
5) suami yg brtggung jwb tidak akan memukul isteri2..
6) suami yg bertggung jwb tidak akan menganiaya para isteri..
7) suami yg brtggung jwb tidak akan meninggalkan solat, puasa, dan yg wajib di lakukan
Cool suami yg brtggung jwb akan sentiasa berbuat perkara baik..
9) suami yg bertggung jwb akan sentiasa memahami isteri2 nya...dan melayan kehendak isteri2 nya..
10) suami yg brtggung jwb akan sentiasa memberi kepuasan kpd isteri2 nya....

jika anda hendak berpoligami,....Fikir-fikirkan lah...renung-renungkan lah.. bounce

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Wed Mar 19, 2008 10:17 am

hidup abe6...hidup abe6...hidup poligami...yeaaahhhh..............

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Mon Mar 24, 2008 11:02 am

tu dia dr org yang ada ilmu tentang berpoligami ehehhee..bercerita tentang nak berpoligami.. Very Happy Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Tue Mar 25, 2008 2:01 pm

aku takde ilmu..tapi aku ada pengetahuan...

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Thu Mar 27, 2008 3:40 pm

lagi ada apa lagi ehehhee..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  daeim on Thu Mar 27, 2008 3:41 pm

kayu balak...7 - 12 inch long

wakakakkaka

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Fri Mar 28, 2008 5:00 pm

mu punya 7 inci jer daeim,pendek ah tur,org lainya biasa 15-20 maaa ehehhehee.. Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  daeim on Sat Mar 29, 2008 6:49 am

hahahaa...nak buat mcm ner...dpt saiz tu pun ok laaa....hehehehe...

Gimme Oil bebeh..!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Sponsored content Today at 8:05 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum