For ur INFO....

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Tue Apr 01, 2008 9:17 am

antu nie mmg byk pengalamannya...hehe..cam mcm

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Tue Apr 01, 2008 10:55 am

yer ke bang daeim,baru ku tahu ..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Tue Apr 01, 2008 12:00 pm

eleh..baru tau ke buat2 x tau selama nie..hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Fri Apr 04, 2008 10:51 am

mu yg lebih mengetahui.. silent

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Mon Apr 14, 2008 7:58 am

kelebihan itu aku dpt dari abang antu...hehehe...x gituh antu.?

mane antu nie...lama x nampak..mana tercampak..?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Rinaz on Mon Apr 14, 2008 11:46 am

mana erk abg antu ni...mhilangkan diri terus.... Question Question

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Tue Apr 15, 2008 12:18 am

hehehhe...masuk umah baru dan lama....heheheh....ingat orang lain jer ader umah lama?...abg antu pun ader...hehhehe...

biji selasih permainan budak...
batang selasih di makan kuda...
bercerai kasih talak tiada...
seribu tahun kembali jua...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Tips untuk mempertahankan kehangatan cinta....

Post  antu_ride on Tue Apr 15, 2008 1:37 am

Berikut beberapa tips untuk mempertahankan kehangatan cinta:

1. Menempatkan cinta kepada Allah di atas segala cinta terhadap apapun. Dan sentiasa meningkatkan cinta itu, kerana ALLAHlah yang Maha menganugerahkan cinta kepada orang-orang yang mencintaiNya (Al-Maidah, Ayat 54). Maka ajaklah pasangan (dan seluruh anggota keluarga) untuk semakin mendekatkan diri padaNya, misalnya dengan membaca doa Al-Mathurat bersama setelah qiyamullail.

2. Sentiasa berdoa kepada Allah agar ditetapkan dalam keimanan, yang kerananya rahmat, kasih sayang dan k eda maian tetap tercurahkan.

3. Ciptakan komunikasi yang selaras, berkesinambungan, mesra dengan menggunakan teknik-teknik komunikasi yang baik seperti berkata jujur, lemah lembut, sopan dan juga tidak melupakan aspek ketegasan sikap. Komunikasi yang sedemikian sudah tentu menutup rapat riak kecurigaan dan saling tidak percaya antara satu sama lain.

4. Jadikan kamar tempat di mana segala luahan hati tertumpah namun tetap dalam suasana kehangatan dan kemesraan. Semoga dalam keadaan apa pun, semua masalah dapat diselesaikan dengan hati terbuka dan tenang, dari sekadar masalah lupa cium kening, masalah belanja sampai soal perkelahian anak-anak dengan anak jiran.

5. Gunakan waktu secara efektif dan efisien. Jangan sekali-kali menggunakan waktu keluarga (hari minggu misalnya) untuk pekerjaan atau hal-hal yang mengganggu waktu kualiti bersama keluarga kerana dengan apapun anda cuba membayarnya, kerugian yang dideritai pasangan anda tidak akan mampu terbayarkan, meskipun anda menggandakan kualiti masanya pada hari libur berikutnya.

6. Ceriakan hari-hari dengan variasi, fantasi dan warna-warni yang anda ciptakan khusus untuk pasangan anda. Letak aksesori kamar yang berubah-ubah (terutama yang ringan-ringan) , atau warna pastel dan aroma kamar yang menyegarkan. Untuk aktiviti di luar rumah, biasakan secara rutin untuk berjalan pagi bersama di hari minggu atau jika ada kesempatan, luangkan waktu untuk melakukan riadah bersama-sama.

7. Ciptakan juga perkara-perkara baru yang menceriakan hari bersamanya, misalnya dengan mencuci pakaian bersama, atau membersihkan rumah dihari minggu bersama-sama. Sekali-sekala jadilah nakal. Pancutkan air kepada pasangan atau saling melempar bantal. Ia mampu meluluhkan kebekuan atau bongkah konflik yang mungkin saja berpotensi tumbuh tanpa dis eda ri, mungkin tidak bagi anda tapi pasangan anda?

8. Jadikan setiap cubaan dan konflik yang ada sebagai sebahagian dari adat bercinta, bukankah cinta itu tak selamanya berwarna indah? Di dalamnya juga ada rasa pahit dan tawar. Hal itu akan meny eda rkan kita bahawa dalam hidup ini akan selalu menampakkan warna-warni yang berbeza, samada disukai atau tidak, namun tetap harus dijalani. Ia seperti sepasang kekasih yang baru menikah, seringkali hanya menangkap sisi-sisi indah kehidupan tanpa mempedulikan dugaan dan liku-liku kehidupan yang bakal dilalui bersama.

9. Tak salah anda mengenang saat-saat indah bersama pasangan, pada bila-bila masa atau di manapun, sendiri mahupun berdua. Perkara itu akan makin membuatkan anda menghargai dan rasa bangga terhadap pasangan anda. Atau setidaknya mampu memaksa anda memaafkan kesalahan yang pernah dibuat pasangan anda.

10. Mengingat-ingat kelebihan dan keistimewaan yang ada pada pasangan dan cuba melupakan kesalahan dan keburukan yang mungkin (pernah) ada padanya. Insya Allah, indahnya cinta yang dulu bersemi pertama kali tetap akan anda rasakan hingga saat ini, ditambah pula keceriaan yang dibawa oleh cahayamata hasil perkahwinan bahagia anda berdua!

The more you give the more you get, suami isteri hidup muafakat

Kasih sayang membawa berkat, Kekal abadi ke akhir hayat

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Tue Apr 15, 2008 11:53 am

bagus untuk di baca pada yg masih bujang jer ni ehehehhee.. Twisted Evil Twisted Evil

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Tue Apr 15, 2008 2:40 pm

untuk mu arr hok sokmo mengaku bujang....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  kunan on Tue Apr 15, 2008 4:14 pm

bujang lapok..

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Wed Apr 16, 2008 11:52 pm

sembang ape nie..?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Sat Apr 19, 2008 12:56 pm

kunan wrote:bujang lapok..

bukan bujang lapuk...bujang alif ba ta...kata p ramlee... bujang aper tu.... Angkatan Bujang Tua....hehheheheh

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Mon Apr 21, 2008 12:10 pm

hehehhee...idup P Ramlee..!!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Wed Apr 23, 2008 11:30 am

p.ramlee nak idup camana,dah lama mati ah..mana leh idup lagi

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Thu Apr 24, 2008 10:27 pm

cerita p ramlee la plokkk....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  daeim on Tue Apr 29, 2008 8:21 am

hmmm...any comment..?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Tue Apr 29, 2008 12:31 pm

comment turuh pagor

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  anje_gurl on Tue Apr 29, 2008 12:37 pm

anje rase kan mat daeim ni ade penyakit la asik no komen aje...eeeee...ker memang xtau nk pk ker tu asik ckp no komen...heheehehe...(boleh x anje ckp dia kategori org2 ??????)..heheehehe jgn mrh bro....


Last edited by anje_gurl on Tue Apr 29, 2008 12:39 pm; edited 1 time in total

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Mucup on Tue Apr 29, 2008 12:39 pm

hah anjer baru tahu ke bahawa mat daeim tu bengap,ehehhe kita org dah lama tahu,tapi saja taknak cakap ehehhee..sokong anjer... Very Happy Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  antu_ride on Wed Apr 30, 2008 9:23 pm

aku sokong gak...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: For ur INFO....

Post  Sponsored content Today at 9:40 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum