"Setiap Wanita Itu Cantik

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

"Setiap Wanita Itu Cantik

Post  anje_gurl on Thu Feb 21, 2008 5:17 pm

"Setiap Wanita Itu Cantik Dan Terlalu Istimewa...."


Bulan Sejarah Wanita : "Setiap Wanita Itu Cantik...."

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau
menangis?"
"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka
menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan
oleh ayahnya.
Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki
dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.
Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita
begitu mudah menangis?"

Allah berfirman: "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi
seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang
dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan
menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika
orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap
keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan
melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang
baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa
ragu "
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah
khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu: Kecantikan seorang wanita
bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,
susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia
menyisir rambutnya. Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya, kerana
itulah pintu hatinya... tempat di mana cinta
itu ada."


Kirimkan ini kepada setiap wanita
cantik yang Anda kenal hari ini
untuk memperingati
Bulan Sejarah Wanita.

Jika Anda lakukan, sesuatu yang baik akan terjadi...kerana
anda akan menambah harga diri wanita!

Setiap Wanita itu Cantik...

renung-renungkan...AdiosSSs...muahh

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 6:31 pm

memangpun semua wanita tu cantik kan mucup....kan..kan...hanya mucup yang tahu....hehheeheh....

aku mmg pencinta wanita..
namun ku bkn buaya...
yg setia pada seribu gadis...
lalalala....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Fri Feb 22, 2008 11:48 am

asyik aku jer nak kena jawab,malas ahhh.. Arrow

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Sat Feb 23, 2008 11:19 am

YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Sun Feb 24, 2008 3:26 pm

kunan wrote:YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

yang kurik tu kendi, yang merah tu saga,yang cantik tu budi...yang hensem tu saya... hehehe...yang kurik tu kendi...yang merah tu saga, yang libas tu mat d, yang nama mat d tu buaya...hehehehe...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  anje_gurl on Tue Feb 26, 2008 1:39 pm

antu_ride wrote:
kunan wrote:YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

yang kurik tu kendi, yang merah tu saga,yang cantik tu budi...yang hensem tu saya... hehehe...yang kurik tu kendi...yang merah tu saga, yang libas tu mat d, yang nama mat d tu buaya...hehehehe...

cehhhh.... Mad

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Wed Feb 27, 2008 10:47 am

antu_ride wrote:
kunan wrote:YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

yang kurik tu kendi, yang merah tu saga,yang cantik tu budi...yang hensem tu saya... hehehe...yang kurik tu kendi...yang merah tu saga, yang libas tu mat d, yang nama mat d tu buaya...hehehehe...


Kesian mat D , asyik kena tala je...dh 3 ari Mc... Twisted Evil Twisted Evil

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Wed Feb 27, 2008 3:12 pm

Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
kunan wrote:YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

yang kurik tu kendi, yang merah tu saga,yang cantik tu budi...yang hensem tu saya... hehehe...yang kurik tu kendi...yang merah tu saga, yang libas tu mat d, yang nama mat d tu buaya...hehehehe...


Kesian mat D , asyik kena tala je...dh 3 ari Mc... Twisted Evil Twisted Evil

mc? hehehe....dia sakit ker motor yg sakit?....demam teruk gamaknya.....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Thu Feb 28, 2008 10:05 am

antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
kunan wrote:YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

yang kurik tu kendi, yang merah tu saga,yang cantik tu budi...yang hensem tu saya... hehehe...yang kurik tu kendi...yang merah tu saga, yang libas tu mat d, yang nama mat d tu buaya...hehehehe...


Kesian mat D , asyik kena tala je...dh 3 ari Mc... Twisted Evil Twisted Evil

mc? hehehe....dia sakit ker motor yg sakit?....demam teruk gamaknya.....


Alasan mc dia sakit 2 normal...hanya rinaz je yg tau... Twisted Evil Twisted Evil

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Thu Feb 28, 2008 11:10 am

Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
kunan wrote:YANG CANTIK ITU BAHASA...YANG INDAH ITU BUDAYA...
YANG HALUS ITU BUDI...YANG TULUS ITU HATI.

p/s: Yang Paling tak Hensem itu BUAYA..

yang kurik tu kendi, yang merah tu saga,yang cantik tu budi...yang hensem tu saya... hehehe...yang kurik tu kendi...yang merah tu saga, yang libas tu mat d, yang nama mat d tu buaya...hehehehe...


Kesian mat D , asyik kena tala je...dh 3 ari Mc... Twisted Evil Twisted Evil

mc? hehehe....dia sakit ker motor yg sakit?....demam teruk gamaknya.....


Alasan mc dia sakit 2 normal...hanya rinaz je yg tau... Twisted Evil Twisted Evil


dah agak dah...mucup tu bkn nya senonoh sgt...hehheheh...asik melibas jer....hehheheh

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Thu Feb 28, 2008 11:13 am

Dia kan " king Libas ".x de sape yg leh rampas takhtanya 2..

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Thu Feb 28, 2008 3:23 pm

Rinaz wrote:Dia kan " king Libas ".x de sape yg leh rampas takhtanya 2..


apa program lady skrg ni...x nak buka topik baru ker?

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Fri Feb 29, 2008 8:58 am

ho la aku la yg kuat melibas eh,bab kata org kucing baloh ngam ikan lagu mano sangat... Very Happy Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Fri Feb 29, 2008 11:12 am

antu_ride wrote:
Rinaz wrote:Dia kan " king Libas ".x de sape yg leh rampas takhtanya 2..


apa program lady skrg ni...x nak buka topik baru ker?

sdg pk ape topik yg sesuai .....tp x de sambutan sgt la bang.....asyik kita2 je...

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Fri Feb 29, 2008 11:58 am

cuba buka topik POLIGAMI....grenti ada sambutan..hehehe

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Fri Feb 29, 2008 12:11 pm

kunan wrote:cuba buka topik POLIGAMI....grenti ada sambutan..hehehe

Klu sebut pasal POLIGAMI sume nya suka erk..... Basketball

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Fri Feb 29, 2008 12:31 pm

Sume org lelaki suka poligami...jadi mari kita bincang kan kat forum ni..

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Fri Feb 29, 2008 12:59 pm

Rinaz wrote:
kunan wrote:cuba buka topik POLIGAMI....grenti ada sambutan..hehehe

Klu sebut pasal POLIGAMI sume nya suka erk..... Basketball

poligami tu yg lipat2 kertas jadi burung tu ker mcm orang jepun buat tu? aku pandai jgk buat tuh...kapal terbang, helikoter(mucup pun tau),rusa minum...ketam mengiring...kan mucup?

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Rinaz on Fri Feb 29, 2008 3:26 pm

antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
kunan wrote:cuba buka topik POLIGAMI....grenti ada sambutan..hehehe

Klu sebut pasal POLIGAMI sume nya suka erk..... Basketball

poligami tu yg lipat2 kertas jadi burung tu ker mcm orang jepun buat tu? aku pandai jgk buat tuh...kapal terbang, helikoter(mucup pun tau),rusa minum...ketam mengiring...kan mucup?


lipat2 kertas 2 ORIGAMI la bkn POLIGAMI... Laughing lol!

_________________
SeMuA yG TeRjAdI bIaRlAh tErJaDi....hAdApI dGn SeNyUmAn dAn JiWa Yg tEnAnG....

Rinaz
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 629
Age : 38
Location : Putrajaya
Job/hobbies : Ape-ape aje
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  kunan on Fri Feb 29, 2008 3:34 pm

org pompuan kalau rela poligami, seksok leh pakai payung emas...

kunan
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 445
Age : 43
Location : Dulu puchong, lor ni kb
Job/hobbies : Lepak and ride
Humor : pelik-pelik
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Fri Feb 29, 2008 4:34 pm

masalah org pompuan dia x nak payung mas bro,dia nak batang mas ehehhehee.. Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Sat Mar 01, 2008 12:09 am

Mucup wrote:masalah org pompuan dia x nak payung mas bro,dia nak batang mas ehehhehee.. Very Happy

batang mas ngan jarum mas....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  antu_ride on Sat Mar 01, 2008 12:11 am

Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
kunan wrote:cuba buka topik POLIGAMI....grenti ada sambutan..hehehe

Klu sebut pasal POLIGAMI sume nya suka erk..... Basketball

poligami tu yg lipat2 kertas jadi burung tu ker mcm orang jepun buat tu? aku pandai jgk buat tuh...kapal terbang, helikoter(mucup pun tau),rusa minum...ketam mengiring...kan mucup?


lipat2 kertas 2 ORIGAMI la bkn POLIGAMI... Laughing lol!

oooo....abis poligami tu aper? polis ngan army ker?hehehheh....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  anje_gurl on Sun Mar 02, 2008 3:42 am

antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
antu_ride wrote:
Rinaz wrote:
kunan wrote:cuba buka topik POLIGAMI....grenti ada sambutan..hehehe

Klu sebut pasal POLIGAMI sume nya suka erk..... Basketball

poligami tu yg lipat2 kertas jadi burung tu ker mcm orang jepun buat tu? aku pandai jgk buat tuh...kapal terbang, helikoter(mucup pun tau),rusa minum...ketam mengiring...kan mucup?


lipat2 kertas 2 ORIGAMI la bkn POLIGAMI... Laughing lol!

oooo....abis poligami tu aper? polis ngan army ker?hehehheh....

pepe je lah kan....janji bahgia....

anje_gurl
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 101
Age : 35
Location : pandan kl
Job/hobbies : tgk n naik motor ler!!!..
Humor : :p
Registration date : 2008-02-03

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Mucup on Mon Mar 03, 2008 11:10 am

harap2 gitu ah bhg sokmo-sokmo...

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: "Setiap Wanita Itu Cantik

Post  Sponsored content Today at 12:22 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum