Lelaki ini

View previous topic View next topic Go down

Lelaki ini

Post  mafia555 on Sat Jun 28, 2008 2:09 am

Ni aku sedut jer.. cam menarik.. untuk tatapan HRC

Inikah laki-laki @ lelaki??


1. Lelaki tidak detail dalam percakapan

Contoh Kes : Kakaknye baru saja putus cinta.Biler kite tanyer what's his commEnt dier just cakap;mm..dah nak putus nak wat camne... "

ALaSan:Tak usah bimbang sebab secara genetik lelaki tidak dibentuk untuk petah bercakap cam pompuan.Menurut seorang pakar,wanita boleh mengeluarkan antara 6 hingga 8 ribu kata per hari.sementara lelaki rata2 hanya mengeluarkan antara 2 hingga 4 ribu kata sahaja.


2.Lelaki tahan berjaga sepanjang malam demi Hobi

Contoh Kes : Kita sering tak menemui jawapan kenapa si dia sanggup mengadap game sepanjang malam tanpa henti?

ALAsaN: Di sebelah kanan otak lelaki mempunyai bahagian yang tidak dimiliki oleh kebanyakkan wanita,seperti utk mengukur sudut pandang (angle),kecepatan dan jarak.Namanya adalah KEsedaran Ruang Visual (VSA),yang amat penting peranannya di zaman lelaki harus berburu utk mendapatkan makanan.Dan kalau hasil mereka sedikit,mereka berasa macam tak ada pa pe kalau nak dibandingkan ngan lelaki lain.


3.Lelaki rela menghabiskan banyak wang untuk peralatan elektronik atau aksesori kereta.

Contoh Kes : Si dia rela keluarkan wang simpanan utk menambah aksesori kete.tapi kenapa mereka memBEBEL kalau tgk org pompuan ShoppIng?

AlasaN:Alat2 elektronik atau aksesori kete bolehlah dikatakan sebagai alat permainan lelaki dewasa.Bagi lelaki,benda 3 dimensi terlihat lebih menarik dan menstimulasi area VSA otak mereka.Dgn demikian mereka secara tidak sedar Happy2 jer buang duet utk benda2 tue.


4.Lelaki jarang MunCul dengan jambang bunga.

Contoh Kes : Dalam filem,sering kita lihat hero mincul tiba2 di rumah lovernya dgn sejambak bunga.Kenyataan nye?huh hampeh!!

AlAsan:Sejak awal,otak lelaki lebih mengutamakan hal praktik.kebetulan,hal2 bunga nih tak menarik ruang logik otak mereka.Beli sesuatu yang bakal layu dalam beberapa hari benar2 satu pembaziran-itu tanggapan org lelaki laa kan.


5.Lelaki tidak bergosip

Contoh Kes : Bila kita kata;"eh betul ke ni?" dia pantas memoTong;pegi makan jom!dah lapar nie... "

AlasaN:Sebenanye lelaki juga bergosip.Tapi cara dan gaya mereka bergosip tidak sejelas kita dan juga tidak pada saat objek yag nak digosip berada dekat situ. Kalau mereka punya masalah dengan seseorg,biasanya mereka menyelesaikannya,atau melupakannya.


6.Lelaki selalu mengaggungkan IBU mereka.

Contoh Kes : LElaki jarang mengkritik ibu merekaa,apa lagi kalau hubungan mereka akrab.Lebih panas lagi kalau dia kata;eleh,macam tu pun tak reti buat?mak i pejam mata pun boleh buat tau."

Alasan:Bagi lelaki,ibu mereka merupakan wanita ideal dan inti dari hidup mereka.Lelaki juga belajar mengenal rasa melindungi dari hubungan kedua orang tuanya,bagaimana ayah mereka melindungi ibunya.Makanya,tak perlulah mintak dia persoalkan apa apa ttg ibunya.TiTik!


7.Lelaki sanggup menyimpan semua edisi Terhad komik,cd,jeans,jam tangan dan apa saja!

Contoh Kes : Bosan!sekejap kejap dia ajak g petaling street,kemudian kedai komik then sana,sini... semata-mata nak cukupkan koleksinya.

Alasan:Berbalik kepada asal mereka sebagai pemburu,lelaki senang menghimpun persediaan keperluan mereka sebanyak mungkin.Mereka selalu berwaspada bakal diadili lelaki lain,sehingga tidak hanya mengekar kuantiti,tapi juga kualiti yang dimilikinya.Bagi mereka,punya sesuatu yang boleh dibanggakan adalah prestasi tersendiri yang dapat memacu ego mereka.


8.Lelaki Senang melihat wanita memakai Skirt pEndek(mini skiRt)-asalkan bukan kekasihnya.

Contoh Kes : Si dia memuji setinggi langit kaki nicole kidman ketika memakai mini skirt.Tapi kalau gf nya yg pakai,komennya ringkat saja;I tak suka ahh!! tukar lain..!"Bengang kan... ?

AlaSan:Bagi lelaki,kaki cantik adalah simbol kesuburan wanita.Kalau buah hati sendiri yang mempamerkan kaki dan bahagian "rangsangan" yang lainnya-- mereka jadi waspada kerana itu merupakan sasaran mata lelaki-lelaki lain.


Kalau rajin.. yang malam2 tu x leh tido meh baca ni... Twisted Evil

mafia555
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 51
Age : 36
Location : KL
Job/hobbies : tengok motor
Registration date : 2008-06-26

Back to top Go down

Re: Lelaki ini

Post  daeim on Sat Jun 28, 2008 2:18 am

wakakaka....menarik..tapi apsal lak lelaki je kena..? ko nie pompan ke laki mafia oii.?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Lelaki ini

Post  mafia555 on Sat Jun 28, 2008 2:42 am

daeim wrote:wakakaka....menarik..tapi apsal lak lelaki je kena..? ko nie pompan ke laki mafia oii.?

-daeim-


aku sedut jer la.. aku pun x baca2 lagi... wakakaka Twisted Evil

mafia555
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 51
Age : 36
Location : KL
Job/hobbies : tengok motor
Registration date : 2008-06-26

Back to top Go down

Re: Lelaki ini

Post  daeim on Sat Jun 28, 2008 9:34 pm

setakat copy paste je baik xyah weii..ampeh...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: Lelaki ini

Post  Sponsored content Today at 1:58 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum