fakta2 tentang lelaki

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 11:23 pm

Wanita perlu Tahu Tentang Lelaki

*Lelaki juga boleh menjadi seseorang yg begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin)

*Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dgn budi bahasa dan kesopanan yg tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yg mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yg boleh dibualkan atau dikongsi bersama.

*Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yg dirasakan oleh seorang wanita.

*Lelaki boleh menerima penolakan dgn baik.

*Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya utk menambat hati wanita...

*Lelaki memang dilahirkan dgn perasaan yg kuat terhadap wanita..sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.

*Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dgn situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!

*Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.

*Bila lelaki cakap.."Emm..tengoklah dulu"..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.

*Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.

*Kebanyakan lelaki yg nampak 'desperate', datang dari sekolah all boys!

*Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.

*Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini... Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dgn lebih baik.

*Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan 'flirting' dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa...yang lain hanya kawan..Smile

*Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari...maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja....Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!

*Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.

*Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti...

*Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita.

*Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Tue Aug 04, 2009 11:25 pm

1 - Dua pertiga daripada sistem seksual lelaki berada di luar tubuh mereka

2 - Lelaki lebih kurang tidur berbanding wanita.

3 - Setiap testis lelaki mempunyai 250 saluran yang berbeza.

4 - Lebih ramai lelaki yang buta warna berbanding wanita. Tiada ada siapa yang mengetahui puncanya.

5 - Sperma lelaki mengambil masa antara 60 hingga 72 hari untuk diproses.

6 - Kanak-kanak lelaki kebiasaannya empat hingga enam kali berkemungkinan gagap berbanding kanak-kanak perempuan.

7 - Secara purata lelaki akan menghabiskan 145 hari sepanjang hidup untuk bercukur.

8 - Dalam sepanjang hayat seseorang lelaki akan berkelip sebanyak 250 juta kali.

9 - Lelaki lebih banyak tersedu berbanding wanita.

10 - Sekiranya seseorang lelaki itu tidak pernah bercukur, secara purata, jambangnya akan menjadi lebih kurang lapan meter.

11 - Leonardo da Vinci boleh menulis dengan sebelah tangan manakala sebelah tangan lagi boleh melukis dalam satu masa yang sama.

12 - Kebanyakkan lelaki meminta rehat setiap kali selepas mencapai orgasme keadaan ini boleh berterusan untuk beberapa minit hingga beberapa minggu.

13 - Lelaki berkahwin dua kali lebih cenderung menjadi gemuk berbanding lelaki bujang.

14 - Otak lelaki yang seberat tiga paun lebih kompleks dan rumit untuk difahami.

15 - Mengikut satu kajian psikologikal, lelaki lebih kurang berbincang tentang perempuan berbanding perempuan yang tiga kali lebih berminat berbicara tentang lelaki.

16 - 85% lelaki yang meninggal dunia semasa melakukan hubungan seks adalh terdiri dari suami yang suka menipu isterinya.

17 - Jangka hayat lelaki lebih pendek berbanding wanita. Mungkin ia berpunca daripada keengganan mereka untuk berjumpa doktor.

Sumber Dari : Komuniti - sepaku.net

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  daeim on Wed Aug 05, 2009 11:31 am

best share kat sini...

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Wed Aug 05, 2009 3:10 pm

mmg lah best lpas 2 ko lock lah plak heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  daeim on Wed Aug 05, 2009 5:18 pm

yg rajin lock bkn aku laa... Sad

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Thu Aug 06, 2009 7:21 pm

hbis 2 sapa? cpat ngaku heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  antu_ride on Thu Aug 06, 2009 7:31 pm

wa kot...?x pun mabuk...ekekkeeke....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Thu Aug 06, 2009 7:52 pm

btul jg 2 antu... kita kan mod de rator heheheheeh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  daeim on Fri Aug 07, 2009 4:26 pm

hehehe...mucup kot...? sbb dia suke melencong dan merapu...kan mabuk kan..? hehehe

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Fri Aug 07, 2009 7:26 pm

daeim wrote:hehehe...mucup kot...? sbb dia suke melencong dan merapu...kan mabuk kan..? hehehe

-daeim-


tepat dn padat kata2 ko 2 daeim... tidak syak lgi mucup lah dalang segala nya eheheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  daeim on Fri Aug 07, 2009 7:51 pm

mmg...dr dulu lagi aku dah agak dah..mmg mucup la..xde sapa lagi yg memang suka jadi dalang dlm cite wayang kulit nier..ekekek

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Fri Aug 07, 2009 7:57 pm

yg jahat buruk, ampeh semua mucup pnya hak mutlak hehehheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  daeim on Fri Aug 07, 2009 7:57 pm

muahahaha..!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Fri Aug 07, 2009 8:00 pm

mucup 2 gaya je skima tpi............. heheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  eL on Sat Aug 08, 2009 11:46 am

mabukrider wrote:mucup 2 gaya je skima tpi............. heheheheh

......tapi hatinya tulus dan baik...

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  antu_ride on Sat Aug 08, 2009 5:02 pm

dan dabel ecel.....ekekkeke....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Sat Aug 08, 2009 6:44 pm

eL wrote:
mabukrider wrote:mucup 2 gaya je skima tpi............. heheheheh

......tapi hatinya tulus dan baik...


dan dlam hati mucup juga ada taman rama-rama heheheheheh

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  daeim on Thu Aug 13, 2009 2:22 pm

ade lagi ke fakta mengenai lelaki nie..?

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  mabukrider on Thu Aug 13, 2009 3:06 pm

1. Rata-rata wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu malam.

2. Sperma laki-laki yang menentukan jenis kelamin bayi.

3. Bayi perempuan cenderung lebih cepat berjalan dan berbicara, bayi laki-laki 2 bulan lebih lambat.

4. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi saat mengandung bayi laki-laki daripada bayi perempuan.

5. Wanita mempunyai sel darah 1 juta lebih sedikit daripada laki-laki dan rata-rata berat otak laki-laki + 1,4 Kg, wanita kurang dari itu.

6. Pergantian kelamin lebih banyak dilakukan lelaki.

7. Basikal laki-laki mempunyai setang/palang di tengah basikal.

8. Wanita sangat menimbang-nimbang masalah dan perubahan sehari-hari ( misal : penggunaan alat baru ).

9. Pada tulang punggung manusia, wanita lebih lebar dan besar, mengikuti perkembangan tulang panggul untuk proses persalinan. Lebih banyak timbunan lemak pada punggong, Laki-laki lebih banyak timbunan lemak pada perut.

10. Wanita kurang mampu menahan dingin disebabkan permukaan kulit yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih hangat.

11. Laki-laki lebih suka bicara langsung sesuai tujuannya, sementara pembicaraan wanita terputus-putus dengan keraguan dan perasaan. Disebabkan serabut penghubung antara belahan otak kanan ( intuisi ) dan kiri ( logika ) lebih sedikit pada wanita. Sehingga ekspresi perasaan lebih mudah terjadi pada wanita.

12. Wanita lebih baik indra penciumannya disebabkan tingginya hormon estrogen yang diketahui sebagai aktivator reseptor penciuman.

13. Wanita mempunyai 75 % lebih banyak kelenjar keringat/peluh ( yang menghasilkan bau badan ) daripada laki-laki.

14. Kemampuan indra lelaki untuk mengecap rasa masam, manis dan masin lebih rendah pada wanita.

15. Hubungan yang rapat/intim diluar pernikahan, laki-laki dua kali lebih banyak.

16. Lebih dari dua kali pada wanita cenderung homoseksual pada usia 45 tahun daripada laki-laki.

17. Pada saat usia tua wanita mengalami kerontokan rambut, pada usia yang sama sebagian besar laki-laki mengalami kebotakan. Kebotakan disebabkan produksi berlebihan dari hormon androgen ( hormon laki- laki ).

18. Mata laki-laki rata-rata lebih besar daripada wanita, mata wanita lebih banyak bahagian yang berwarna putih.

19. Lebih banyak wanita menggunakan kacamata dan lensa kontak, antara usia 16 - 44 tahun.

20. Secara umum hidung laki-laki lebih besar daripada wanita. Sedangkan wanita rata-rata mempunyai bibir lebih besar dibanding laki-laki.

21. Rata-rata pendengaran laki-laki menurun sekitar usia 32, wanita usia 37.

22. Lebih banyak wanita dapat bernyanyi tanpa suara sumbang dibanding laki-laki. Pita suara laki-laki lebih panjang dan saluran napasnya 30 % lebih besar.

23. Bagi Lelaki, jika berkomunikasi dengan sesama jenis saling berjauhan dengan ada ruang antara diantara mereka dan bereaksi negatif jika seseorang masuk di antara ruang jarak pembicaraan. Laki-laki lebih mudah tertekan pada kerumunan yang membatasi ruang geraknya.

24. Berpapasan dengan wanita pada jalanan ramai, laki-laki menghadapkan tubuhnya menghadap wanita yang dilewatinya. Wanita cenderung membalikkan badan, sering secara tidak sadar menempatkan tangan di depan badannya untuk melindungi dada.

25. Wanita memproduk dua juta sel telur selama hidupnya mulai usia 4 bulan ketika masih dikandung, laki-laki terus memproduksi sperma hingga usia tua.

26. Kekuatan meramas tangan laki-laki dua kali lebih kuat daripada wanita.

27. Kira-kira 48 % laki-laki mendengkur ketika tidur, hanya 22 % pada wanita.

28. Wanita rata-rata 153 detik berada di toilet, laki-laki 113 detik.

29. Hubungan keluarga yang baik meninggikan kualiti hidup: 62 % wanita, 49 % lelaki.

30. Satu berbanding empat, wanita dibanding laki-laki yang berbicara gagap.

31. 30 % wanita secara sexual lebih aktif pada saat bulan purnama.

32. Lebih banyak wanita menggunakan cincin kawin.

33. Ketika terjadi ketidak-sesuaian/tidak bertegur-sapa antara sesama jenis, laki-laki langsung menemui, wanita menjauhi.

34. Rata-rata laki-laki membaca lebih lama daripada wanita, tetapi lebih banyak dua kali wanita yang membaca daripada laki-laki.

35. Lebih dari dua kali ganda wanita yang hidup sendiri dibanding laki-laki setelah usia 65 tahun.

36. Memilih warna Merah atau Biru: Lelaki lebih banyak memilih merah, wanita warna biru.

37. Semua rekod Olimpik untuk kecepatan berenang, lari, lompat tinggi, lompat jauh dipegang atlet laki-laki.

38. Wanita lebih banyak menggunakan kataganti diri "Saya" dibanding laki-laki.

39. Laki-laki lebih baik dalam membaca peta dan dalam keahlian ukur ruang. Laki-laki cenderung lebih mudah melakukan dua pekerjaan (abstrak dan logika ) pada waktu bersamaan.

40. Dalam 99 % pereputan tulang terjadi pada wanita setelah menopause, setelah hormon estrogen menurun. Tetapi wanita lebih sedikit mengalami pengerasan pembuluh darah, karena estrogen menjaga pembuluh darah lebih lentur dan menolong mencegah naiknya kholestrerol.

41. Penelitian di Amerika, wanita menggunakan waktu hampir dua kali lebih banyak untuk berbelanja dibanding lelaki.

42. Perkawinan yang memuaskan lebih banyak terjadi pada lelaki dengan usia lebih tua, dibanding pada wanita pada usia sama.

43. Lebih banyak wanita yang menyatakan dirinya sakit kronik daripada lelaki.

44. Penelitan di Australia, tiga kali ganda laki-laki dibanding wanita yang meninggal karena kanker paru-paru dan penyakit jantung.

45. Tetapi 2446 wanita berbanding 16 lelaki yang meninggal karena kanser payudara pada tahun 1990.

46. Dalam status perkawinan, lelaki meningkatkan usia harapan hidup. Tetapi bagi wanita pula, usia harapan hidup lebih tinggi jika hidup sendiri.

47. Penelitian di Australia, pembunuhan dilakukan 86 % oleh laki-laki, 95 % penghuni penjara adalah pria.

48. Penelitian di England, anak laki-laki lebih mudah dibohongi /dipedaya daripada anak perempuan.

49. Wanita lebih berani, lebih dari 55 % wanita memeriksakan giginya secara rutin dibanding 40 % pada lelaki.

50. Wanita secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian yang dipakai.

mabukrider
Otai HardCoreRiderz
Otai HardCoreRiderz

Number of posts : 1985
Age : 41
Location : temerloh
Job/hobbies : mabuk teh
Registration date : 2009-04-29

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  Lia on Thu Aug 13, 2009 4:04 pm

# Lelaki,jika anda menanya “Apakah awak cintakan saya?” slps setahun perhubungan,mereka akan menjawab “Ya,saya cintakan awak”.Tetapi hakikat sebenarnyer,mereka masih ada bbrp jawapan lain untuk soalan itu seperti
(i) “Ya,rasa-rasanyalah”
(ii) “Mestikah saya berkata begitu supaya anda rasa senang hati?”
(iii) “Bergantunglah apa maksud cinta kepada pandangan awak”
(iv) “Penting sangatkah?” dan
(v) “Who,me?”

Betul ke Lelaki cam ni...?

Lia
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 46
Age : 31
Location : Malaysia
Job/hobbies : Job Less
Registration date : 2009-08-11

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  Lia on Thu Aug 13, 2009 4:06 pm

Ada tiga perkara yg boleh membuat lelaki stress (i) duit (ii) kuasa, (iii) seks.

Shocked Shocked Shocked

Lia
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 46
Age : 31
Location : Malaysia
Job/hobbies : Job Less
Registration date : 2009-08-11

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  Lia on Thu Aug 13, 2009 4:06 pm

Ada tiga perkara yg boleh membuat lelaki stress (i) duit (ii) kuasa, (iii) seks.

Shocked Shocked Shocked

Lia
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 46
Age : 31
Location : Malaysia
Job/hobbies : Job Less
Registration date : 2009-08-11

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  eL on Thu Aug 13, 2009 4:07 pm

Tepuk dada buka mata ....

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  Lia on Thu Aug 13, 2009 4:08 pm

Kepada Wanita-wanita semua ingatlah :-
Anda tidak perlu meminta pendapat ikhlas lagi jujurnya mengenai diri anda,dan anda tidak payah minta dia memuji-muji yg awaklah kekasih @ gadis paling cun di dunia yang fana ini,krn hakikatnya,bila terlihat ada perempuan yg asal ada rupa lalu di hadapannya,dia merenung terbeliak-beliak seperti air liur mahu jatuh meleleh.

Lia
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 46
Age : 31
Location : Malaysia
Job/hobbies : Job Less
Registration date : 2009-08-11

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  eL on Thu Aug 13, 2009 4:12 pm

klu ayer liuq nya meleleh itu tandanya nk kempunan la tu Lia ....

eL
LadyBikerz
LadyBikerz

Number of posts : 250
Age : 42
Location : Pj
Job/hobbies : penternak sotong
Registration date : 2009-07-22

Back to top Go down

Re: fakta2 tentang lelaki

Post  Sponsored content Today at 8:08 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum