Pilihanraya - 2008

Page 4 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Wed Feb 20, 2008 11:48 am

petang semalam haji hadi datang melawat putrajaya,banyak motor eskot dia,dgr kata sakan libas duit,rugi aku x eskot,mu ah ajak gi shah alam sangat,hampeh ahhh..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 11:52 am

Mucup wrote:petang semalam haji hadi datang melawat putrajaya,banyak motor eskot dia,dgr kata sakan libas duit,rugi aku x eskot,mu ah ajak gi shah alam sangat,hampeh ahhh..

aisehh...kawasan mu...bakpe mu x cek dulu....aku sbb dh janji ngn semut...dah lepas baru nak ckp...aperaaaa....HEHHEHEEEH...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Wed Feb 20, 2008 11:58 am

aku dah cek ah tu,bis tu mu kata shah alam sakan juga libas duit,ingatkan sakan sungguh ah... Twisted Evil Twisted Evil

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 2:13 pm

Mucup wrote:aku dah cek ah tu,bis tu mu kata shah alam sakan juga libas duit,ingatkan sakan sungguh ah... Twisted Evil Twisted Evil

sokmo arr kiter jd lebai malang ek...kesian kat kita ekk...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Wed Feb 20, 2008 2:23 pm

tu ah mu lain kali sure kan dulu pitih ada baru jalan,jgn kata sampai sana baru kire,jadi cam sokmo-sokmo ah jawabnya... Very Happy Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 2:43 pm

Mucup wrote:tu ah mu lain kali sure kan dulu pitih ada baru jalan,jgn kata sampai sana baru kire,jadi cam sokmo-sokmo ah jawabnya... Very Happy Very Happy

xde rezeki kiter arr gamaknya....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Rtm burukkan pembangkang..

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 3:14 pm

Jika U all perasan di TV RTM,.. akan ada selalu iklan dari kementerian penerangan
yang memburuk buruk kan Barisan Alternatif.

Jelas UMNO-BN mempergunakan Saluran RTM milik rakyat untuk kepentingan
peribadi UMNO-BN untuk berkempen

RTM / Kementerian Penerangan kata

1. Barisan Alternatif PAS, keADILan, DAP berkerjasama (walaupun ideologi berbeza)
Apa salah nya berkerjasama? Kalau menang, boleh buat kerajaan campuran.
Macam BN pon,... adalah kerajaan campuran yg berkerjasama dgn 14 parti komponen
( UMNO, MCA, Gerakan, PPP, MIC, dll ). Meskipon ideologi mereka berbeza beza.
Apa? Ingat gabungan parti BN ni mantap ke? Sampai sekarang Pak Lah pon tak berani
nak bagi senarai nama calon di kawanas2 mengundi sebab masih main tarik tali dgn
semua parti komponen. PPP nak tambah kerusi, MCA pon sama, MIC tak nak lepaskan kerusi,
Gerakan tak nak bagi ke PPP ..... MCA pon pernah keluarkan isu yg mengancam:
Isu status bumiputra, isu subsidi, isu sekolah aliran cina, dan byk lagi.

2. Kelantan Banyak berlaku JENAYAH.
Negeri lain lagi banyak. Kes arwah Nureen dan terbaru Syarlinie kena culik
berlaku di negeri / kawasan pemerintahan siapa? = BN.
Kes hilang motorsikal,. . Selangor / KL lagi banyak.
Isu dadah, Curi kabel telefon, pelacuran, ... kat negeri lain lagi banyak.
Tu belum lagi kes = melibatkan agama. JUDI no ekor ... kat kelantan mana ada!!
Kat negeri lain di bawah Islam Hadari,... pakai baju melayu pon boleh beli no ekor.

3. DEMONSTRASI JALANAN
Sebenarnya perhimpunan rakyat berlaku secara aman. Tapi stlh diprovok
baru jadi agak luar kawalan. Sebenarnya, kalau tak buat demonstrasi, ...
Pak Lah tertidor. Media tak high light kan isu yg dituntut.
Kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang.
Alaaa... kalau BA menang ... dan Barisan Nasional jadi pembangkang. ..
diaorg pon nanti buat demonstrasi.

4. Tuan Guru Nik Aziz cakap "Orang Utan"
Hanya petikan orang utan yg dikeluarkan. Cuba tayang penuh rakaman
ucapan tuan guru tu ... baru la semua faham apa yg dianalogikan Org Utan tu.
Jika tak silap ; " jika pentadbiran negara penuh rasuah, penyelewengan, dan
tiada tindakan diambil ... kerajaan jadi macam org utan"

5. Dialog wawancara dgn org ramai.
Wawancara tu ... memang semua org tak suke demonstrasi yg boleh membuat
huru hara... dalam wawancara tu,..RTM hanya keluarkan kenyataan Jawapan.
RTM tak kuar kan apakah bentuk soalan?
Maybe ;
1. Bentuk soalan pon bersifat provokasi dan kritikal.
2. Org yg diwawancara tu dah dibayar?
3. Hanya jawapan wawancara yg bunyi macam tak suke jer dikuarkan dalam TV.

So fikir lah baik baik.


BE END for BN

' kalau takut dengan Risiko,.. jgn bicara soal Perjuangan'
- ke arah Harapan Baru untuk Malaysia tercinta"


--
... hidup mesti diteruskan

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

baca dulu sblum mengundi..dr harun din menjwb

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 3:35 pm

Kepada yang masih blurr nak mengundi parti mana, bacalah artikel di bawah ini yang di jawab oleh Dato' Dr Haron Din. Jika kita bertauhid kepada Allah yang satu dan beriqtikad pada islam yang syumul, sudah tentu anda bijak memilih.....

Tak timbul harga barang naik ke? tol naik ke? dll ataupun "main belakang" ke?


Musykil antara perjuangan PAS, Umno
KELUARGA saya keseluruhannyaUmno tulen. Ibulah ahlipalingkuatkeran a dia telah lama menerajui kepimpinan kaum ibu Umno satu bahagian dijohor. Saya tidak berminat kepada Umno, saya lebih berminat kepada PAS. Tetapi masih belum berani hčndak berterang-teratigan . Saya ingin tahu lebih mendalam apa istimewanya PAS berbanding Umno dan apakah hujah kuat saya, kulau saya hendak berhadapan dengan keluarga, khususnya ibu, untuk mengajak mereka semua keluar Umno dan masuk PAS?
RIDHUAN ISMAIL,
Damansara Utama

BERSAMA DATO’ DR HARON DIN

PERSOALAN yang saudara kemukakan adalah lumrah dihadapi ramai anggota masyarakatIslam di Malaysia . Dilema dalam berpolitik.
Bagi yang tidak mengambil kisah dan suka ambiljalan pintas mudah dan ‘menguntungkan’ , ikut sahaja arus poiltik yang ada derasmembawa manusia icepada Umno.
Berjuang bersama Umno tidak banyak masalah dan ada keuntungan duniawi. Jika masuk PAS, anda terpaksa melalui banyak rintangan kerana terpaksa menongkah arus.

Banyak kemudahan akan disekat, kena berjuang pula bersusah payah.

Hendak mengubah sesuatu yang sudah establish bukan sesuatu yang mudah.

Jika hendak jawapan mudah, lagi senang dijawab, anda wajar fahami bahawa Umno adalah Parti Kebang saan Melayu Bersatu, agenda utama nya adalah perjuangan bangsa dan pembangunan negara.
Sedangkan PAS adalah Parti Islam Se-Malaysia. Agenda perjuangan utamanya adalah memartabatkan Islam dan membangun negara cara Islam.
Sebagai seorang Islam dan sebagai keluarga Islam anda hendak pillhyang mana? Yang mempeijuangkan Islam kah atau perjuangan bangsa? Anda boléh fikir sendiri.
Persoalan untung rugi, senang susah bukan persoalan mudah yang boleh dijawab secara: mendatar.ia merupakan persoalan asas penghi dupan Muslim sebenar, mesti diteliti dengan mendalam dan memaharni apa sebenarnya erti perjuangan serta apa hakikat agama.
Penghidupan Muslim sebenarnya, tidak lagi merupakan manifestasi daripada reallti Realiti inilah yang perlu kita hayati daripada ikrar setiap han dalam solat kita.
Kita baca pada awal solat selepas takbiratul ihram yang bermaksud, “sesungguhnya solatku, -hidupku ma tiku adalah kerana Allah, Tuhan sekalian alam.”
Kata-kata tersebut diambil dan ayat al-Quran dalam Surah ál-An’am, áyat 162 163, dibacă setiap kali dalam solat.
Kita berjanji dengan Allah, kita hendak menjadi orang yang menyerah din kepada-Nya, mematuhi titah penintah-Nya dalam semua hal penghidupan.
Oleh kerana itu dalam berpolitik, tentulah sebagai Muslim, kita perlu berpolitik cara Islam. Kita perlu memperjuangkan Islam bersungguh-sungguh, bukan secara retorika yang hanya sedap didengar tetapi kosong pengisiannya.
Ingatlah, kita sudah merdeka melebihi setengah abad. Ia merupakan masa lama bagi sesebuah kerajaan, Untük melaksanakan Islam yang syumul.
Rasulullah s.a.w memulakan perjuangan untuk mendaulatkan Islam bermula daripada sifar dan dalam masa 23 tahun sahaja segala-galanya tercapai. Islam bukan sahaja didaulat kan di Makkah dan Madinah, Islam diterima sebagai cara hidup dan yang tidak Islam kepada Islam di mana sahaja Islam sampai.
Mari kita bertanya selepas setengah abad berlalu, apakah yang kita buat untuk Islam dan untuk Allah?
Islam memerlukan pejuang-pe uang yang kental untuk menongkah arus. Mëngubah dan yang tidak Islamik képada arus Islam.
Perlu diingatkan bahawa, apa sahaja kerja kita di dunia, tidak habis di dunia. Kita pasti akan menghadapi perhitungan di hadapan Allah azza wajalla.
Firman Allah (mafhumnya): “Maka sesiapa )rang berbuat amal kebajikan walau sebesar zarrah sekalipun akan dibalas oleh Allah. Dan sesiapa yang membuat amal kejahatan walaupun sebesar zarrah sekalipun, akan dibalas oleh Allah.” (Surah az-Zalzalah, ayat 7-Cool
Kerja berpolitik untuk memartabatkan Islam adalah kerja besar yang penuh dengan cabaran dan pengorbanan. Ia adalah ibadah yang pasti akan dibalas Allah.
Kerja-kerja Islam adalah untuk Allah, atas perintah Allah maka sudah. tentunya akan mendapat balas Allah di akhirat kelak.
Jika anda berpolitik kerana dunia dan demi untuk membangunkannya sahaja Allah akan beri dunia untuk perjuangan dunia, untuk tamadun Allah akan berikan tamadun,
Akan tetapi perlu dibimbangi, di akhirat nanti kita akan menempuh kerugian besar.
Firman Allah (mafhumnya):
“Barang siapa yang mengkehendaki keuntungan di akhirat, akan kami tambah keuntungan itu baginya, dan barang siapa yang mengkehendaki keuntungan di dunia sahaja, kami berikan sahaja keuntungan yang di kehendaki itu, dan tiada baginya habuan di akhirat.” (Surah asy-syura, ayat20)
PAS dalam perlembagaannya, sejak diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan pada tahun 1951, hingga kehari ini telah termaktub dalamFasal Ketiga, “Dasar PAS adalah Islam, seruan-PAS adalah Allahu Akbar.”
Dalam Fasal Kelima (Tujuan PAS) disebut, “Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredaan Allah dan mempertahankan kesucian Islam serta kemerdekaan dan ke daulatan nčgara.” -
Adapun mengenai saudara hendak memilih parti mana, atau dalam pilihan raya akan datang anda hendak memilih sesiapa, terpulanglah.
Saya nasihatkan, renungilah di dalam diri anda, berbaloikah penjuangan semata-mata kepada dunia, yang berteraskan kepada kepentingan yang sementara, memilih dunia dan memperkecilkan tuntutan agama.
• Perjuang yang menjadikan Islam itu disesuaikan dengan kehendak masa, sedangkan tuntutan sebenarnya, masa dan keadaanlah yang mesti disesuaikan dengan kehendak Islam.
Ingatlah bahawa kita pasti akan kembali kepada Islam semuanya. Akan ditanya nanti apakah sumbangan kita untuk memartabatkan agama Allah dan apakah usaha kita menegakkan agama Allah sebenar benarnya?
Apakah kita mampu mengelak persoalan itu dengan menjawab bahawa kita tidak mengetahui tanggungjawab sebenar kita sebagai seorang Muslim?

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Wed Feb 20, 2008 3:57 pm

takbirrrrrrrrrrrr.. Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 4:14 pm

Mucup wrote:takbirrrrrrrrrrrr.. Very Happy

takbir...takbir...takbir...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Wed Feb 20, 2008 4:28 pm

aku rasa ada yg kena masuk isa ni ehehhe... Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 4:33 pm

Mucup wrote:aku rasa ada yg kena masuk isa ni ehehhe... Very Happy

ni kenyataan arr bro...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  daeim on Wed Feb 20, 2008 4:34 pm

Sila baca dan teliti poster dibawah :















Sanggupkah anda membiarkan poster ini hanya sebagai poster..??? Sebarkan pada semua...hebahkan pada semua...kita sebagai rakyat perlukan pembaharuan..Takbirrrr..!!

-daeim-

daeim
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 4005
Age : 51
Location : Melaka
Job/hobbies : Kerani
Registration date : 2008-01-15

Back to top Go down

SAJAK IMAM HADHARI 2003

Post  antu_ride on Wed Feb 20, 2008 5:29 pm

SAJAK IMAM HADHARI 2003

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun
Untuk hidup kaya
Aku cari bukan wang berjuta-juta
Untuk hidup bergaya
Aku cari bukan kawan-kawan
Untuk hidup sekadar berfoya-foya
Aku cari mana dia Al-Ghazali
Aku cari mana dia Al-Shafie
Kita bongkar rahsia kitab suci
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah Nabi
Cari panduan
Aku hidup kerana dia
Dialah teman
Dialah Wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi.



- Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi




SAJAK POK LAH 2007/2008

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun (scomi, diwani, fahim capital)
Untuk hidup kaya (tak kaya lagi?....)
Aku cari bukan wang berjuta-juta (billion ler..)
Untuk hidup bergaya (habis gaya dah korang anak beranak)
Aku cari bukan kawan-kawan
Untuk hidup sekadar berfoya-foya (kawan2 di parti arak)
Aku cari mana dia Al-Ghazali (ghazali tak jumpa kat parti arak)
Aku cari mana dia Al-Shafie (shafie tak jumpa kat konsert..)
Kita bongkar rahsia kitab suci (ye ke?)
Cari pedoman (usah muhung..)
Kita bongkar rahsia sunnah Nabi (bini kena cium jantan lain)
Cari panduan
Aku hidup kerana dia Rabbi (hipokrit!)
Dialah teman
Dialah Wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi.

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

kalau bukan orang utan,apa?

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 12:17 am

Kalau bukan “orang hutan”, apa?

Halusnya budi-pekerti dan lenggok gaya pimpinan Umno yang ditemuramah TV3 semalam. Mereka masing-masing kecewa dan sedih berikutan kenyataan Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz Nik Mat yang menyamakan mereka bagai “orang hutan yang tidak tahu undang-undang”.

Pada dasarnya bahasa yang digunakan oleh Tok Guru itu kasar bunyinya, malah ada kalangan penyokong pembangkang pun turut merasakan ia begitu.

Bagi yang menyokong, yang memberi simpati apalagi yang memusuhi sudah pastilah kenyataan itu dilihat akan merugikan PAS dan pembangkang. Ia boleh dijadikan modal untuk Umno dan BN menyerang PAS dan pembangkang. Tetapi haruskah ianya begitu?

Memang nampak “damaging” kenyataan itu, tetapi mengapa perlu kita “apologetic” dan berpura-pura dalam keadaan memang musuh politik kita tidak pernah menghormati undang-undang yang mereka sendiri bikin. Konsep Federalisma yang sepatutnya mereka patuh apabila berkuasa diperingkat Pusat, tidak langsung mereka hormati. Mereka pinggirkan Kelantan, mereka rampas royalty petroleum dan kepong Terengganu bila PAS berkuasa dahulu, malaikatkah mereka?

Lihatlah dalam hal pilihan raya yang akan kita hadapi ini, seluruh saluran media perdana TV, radio dan akhbar, namakan apa sahaja, radio IKIM, ASTRO, Harian Metro, habis semua mereka jadikan perkakas untuk berkempen bagi memenangkan mereka dan memburukkkan parti-parti lain. SPR bukan lagi diperkudakan malah dilacurkan untuk memindah-mindahkan pengundi bagi keuntungan mereka (kes undi pos di DUN belantek sehingga hari ini tidak selesai). Lalu malaikatkah mereka?

Dalam keadaan mereka adalah “caretaker government” atau “kerajaan sementara” mereka terus memperalatkan jentera kerajaan untuk kepentingan mereka. Peruntukkan dan projek dijanji dan dilancarkan atas nama kerajaan BN, apakah dalam keadaan begitu mereka bagaikan malaikat?

Kata Tok Guru mereka laksana orang hutan yang tidak tahu undang-undang, dan saya terpaksa bersetuju kerana jika mereka tahu undang-undang mereka akan menghormatinya, tidak memperalatkannya untuk kepentingan politik mereka. Himpunan Rakyat yang aman mereka serbu dan leraikan dengan ganas kerana mengancam kedudukan politik mereka. Mereka memberi lessen kepada pihak berkuasa menggunakan kekerasan terhadap rakyat sendiri, jangan lupa di Batu Burok sehingga senjatapi ditalakan kea rah rakyat yang tidak berdosa, kalau bukan orang hutan, siapakah mereka?

Lihatlah perkembangan siasatan Suruhanjaya Di Raja dalam isu video VK Lingam, institusi kehakiman diperkosa oleh individu yang berkepentingan, mereka yang berkuasa boleh mengarahkan siasatan BPR ditutup dan BPR pula yang sepatutnya merupakan agensi pencegahan rasuah, menyuap pemberi maklumat! Kalau bukan orang hutan, siapakah yang buat kerja-kerja macam ini?!

Memang membahasakan orang alin dengan panggilan “orang hutan” itu kasar, tetapi kita tidak rasai apa yang Tok Guru rasai. Di Kelantan Umno membina kerajaan dalam kerajaan seolah-olah merendah dan tidak mengiktiraf mandate yang diberikan rakyat kepada kerajaan negeri sepanjang 18 tahun PAS memerintah. Tok Guru beliau biasa ditawarkan rasuah, tetapi menolaknya, lalu mereka hantar BPR menyiasat Tok Guru sedangkan dikalangan mereka yang bukan hanya ditawar malah hidup dengan rasuah, selesa, sihat dan bebas, jika bukan orang hutan manusia apakah mereka ini?

Rakyat Malaysia perlukan pemimpin yang menjamin keamanan dan keselamatan mereka, pemimpin yang jujur dan tidak bermuka-muka. Pemimpin yang pandai buat peraturan dan undang-undang tetapi dalam waktu yang sama mematuhi dan mentaatinya, dan tidak menjadi seprti orang hutan dirimba yang membelakangkan hal-hal seumpama ini.

Orang mungkin marah dengan kenyataan Tok Guru itu, tetapi redhakah mereka kepada hakikat ini?

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Thu Feb 21, 2008 9:26 am

ok bro kita pakoh warna hijau tahun ni..kita habis kan setuan-setuan ehh ehehhee.. Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 10:43 am

Mucup wrote:ok bro kita pakoh warna hijau tahun ni..kita habis kan setuan-setuan ehh ehehhee.. Very Happy

yeaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh..............tilam lama tukar baru....hehehhe...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Rawat Umno dulu - Mursyidul Am PAS

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 12:53 pm

Rawat Umno dulu - Mursyidul Am PAS
Helmi Khalid
Sun | Feb 17, 08 | 11:08:46 am MYT


ALOR STAR, 17 Feb (Hrkh) - Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menyarankan Umno dan BN supaya merawat diri sendiri dan tidak perlu merawat Kelantan, kerana di sana sudah ada doktor dan hospital tersendiri dan rakyat Kelantan sihat belaka.
"Umno yang perlu dirawat, beri Al-Quran Umno tolak, beri perintah Allah Umno tolak, cerita tentang kebaikan Islam juga Umno tolak, jadi seharusnya Umno yang mesti dirawat terlebih dahulu," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar di Kompleks PAS Kedah, di sini sebaik selesai menyampaikan ceramah Perdana bersama Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr. Haron Din.

"Banyak penyakit dalam Umno, berebut pangkat, iri hati dan ini semua perlu diubati, tak mahu kepada Islam lebih berat, berubatlah segera, rakyat Kelantan dah ada doktor, dah ada hospital sendiri, kami aman di Kelantan," sambung beliau.

Tuan Guru berkata demikian sebagai respon kepada kenyataan Timbalan Perdana Manteri, Dato' Seri Najib Tun Razak yang mendakwa kononnya BN bertekad mengambil-alih teraju kerajaan negeri bertujuan merawat Kelantan.

Tiga pemimpin tertinggi parti itu hadir ke Kedah sempena program Jelajah Presiden yang berakhir di sini semalam.

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Haji Mahfuz Omar yang ditemui mengucapkan syabas kepada rakyat Kedah di atas sambutan hangat yang diberikan.

"Siri terakhir Jelajah Presiden ini memperlihatkan sambutan luar biasa rakyat dari pelbagai kaum di Kedah terhadap tiga pimpinan utama PAS di Sungai Petani, Pendang dan Kubang Pasu; ceramah perdana malam ini juga mendapat sambutan luar jangkaan, Alhamdulillah.

"Kita berharap mood ini dapat dikekalkan hingga ke hari pembuangan undi, saya yakin Umno tidak senang duduk dengan sambutan yang diberikan; kehadiran Pak Lah di Kedah pada hari yang sama tidak mendapat sambutan sebegini rupa, hanya penipuan yang boleh memenangkan BN di Kedah dan di tempat lain, itu sahaja senjata terakhir mereka," ujar Haji Mahfuz. - tajdid

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  eazybuG on Thu Feb 21, 2008 1:26 pm

Murid murid semua........!!! Keluar BULATAN cepat....!!! Beratur masuk BARISAN balik....!!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

_________________
MAIN MOTO > TIDO MOTO > = MAT MOTO

eazybuG
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 1324
Age : 46
Location : Subang Jaya
Job/hobbies : Motor..Motorcycle..Motorcyclist.
Registration date : 2008-01-07

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 1:52 pm

eazybuG wrote:Murid murid semua........!!! Keluar BULATAN cepat....!!! Beratur masuk BARISAN balik....!!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


ni bahana eskot datuk umno mlm tu ker...hehhehheh....

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  eazybuG on Thu Feb 21, 2008 2:21 pm

antu_ride wrote:
eazybuG wrote:Murid murid semua........!!! Keluar BULATAN cepat....!!! Beratur masuk BARISAN balik....!!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


ni bahana eskot datuk umno mlm tu ker...hehhehheh....

Bahana tok buleh pitih kot......muikiki wahwahwah....!! Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

_________________
MAIN MOTO > TIDO MOTO > = MAT MOTO

eazybuG
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 1324
Age : 46
Location : Subang Jaya
Job/hobbies : Motor..Motorcycle..Motorcyclist.
Registration date : 2008-01-07

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Thu Feb 21, 2008 2:37 pm

dok apa ah,lepas ni kita bagi ah pitis tu sikit sorang,kita perabih dulu setuan-setuan..

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  eazybuG on Thu Feb 21, 2008 3:04 pm

Bagi anak2 Kelantan, sesapa yang pergi daftar nama kat PWTC tingkat 21/20, akan dapat RM100.00 untuk balik mengundi. Aku tak der masa nak pergi... Neutral

_________________
MAIN MOTO > TIDO MOTO > = MAT MOTO

eazybuG
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 1324
Age : 46
Location : Subang Jaya
Job/hobbies : Motor..Motorcycle..Motorcyclist.
Registration date : 2008-01-07

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Mucup on Thu Feb 21, 2008 3:32 pm

anak kelantan jer ke,anak negeri dok leh ker... Very Happy

Mucup
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3097
Age : 41
Location : Putrajaya
Job/hobbies : cabut mucup
Registration date : 2008-01-08

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  antu_ride on Thu Feb 21, 2008 3:56 pm

eazybuG wrote:Bagi anak2 Kelantan, sesapa yang pergi daftar nama kat PWTC tingkat 21/20, akan dapat RM100.00 untuk balik mengundi. Aku tak der masa nak pergi... Neutral

aku ank pahang x blh ker? brapa ari bln tu? jom kita kutip ic ramai2...

antu_ride
Otai HRC
Otai HRC

Number of posts : 3194
Age : 41
Location : ampang
Job/hobbies : ride n ride
Registration date : 2008-01-09

Back to top Go down

Re: Pilihanraya - 2008

Post  Sponsored content Today at 12:22 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 6 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum